Harwi 50 S, aanbevelenswaardig?

Semmie

Actieve deelnemer
17 feb 2019
36
2
Almelo, Nederland
Beste forumleden,

Ik ben via marktplaats op een Harwi 50 S zaagtafel gestuit. Inmiddels in onderhandeling met de verkoper en ik kan de machine voor 80 euro overnemen.
Volgens de verkoper werkt alles nog naar behoren. Op de foto (zie hieronder) ziet de machine er een beetje onderkomen uit maar er lijkt met wat poetswerk en verwijderen van roest nog wel iets van te maken.
Ik wil er best een zaagtafeltje bij hebben, vooral voor wat fijner werk. Mijn vraag is of een deze Harwi daar ook geschikt voor is? Volgens mij is het geen 'bouwzaag' en zou je er redelijk precies mee kunnen werken...
Heb ook wel oren naar een nieuwe Dewalt 745 maar dan heb je het meteen over een heel ander bedrag. Misschien kan ik met deze Harwi eens beginnen voor een klein bedrag...
Iemand ervaring met Harwi zaagtafels?

Met vriendelijke groet,
Marcel harwi.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Je kan voor dat geld geen bult vallen. Er zit een degelijke geleider op en met een fris zaagblad kun je met het meeste zaagwerk prima uit de voeten.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Voor het zelfde geld of wat meer kun je ook wel een Inca scoren. Die is voor jouw doel meer geschikt.
 

Semmie

Actieve deelnemer
17 feb 2019
36
2
Almelo, Nederland
Ik heb inderdaad ook naar een Inca of Kity gezocht maar die zijn erg moeiijk te vinden of meteen erg duur. Er lijkt ook een beetje een trend te zijn waarbij sommige aanbieders alleen al de hoofdprijs vragen vanwege de merknaam...
 

Semmie

Actieve deelnemer
17 feb 2019
36
2
Almelo, Nederland
Er is een aanbieder van 2de hands machines bij mij in de buurt die een Kity 5 aanbiedt voor rond de 900 euro. Zie de foto. Iemand ervaring met deze samenstelling van machines? Is dit aan te bevelen en is de prijs redelijk?$_86 (13).jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
De prijs van een machine is meer een zaak van of je het geld hebt. Als je hem over 10 jaar weer verkoopt, heb je een goede kans om je aankoopbedrag terug te krijgen. Zelfs al krijg je maar de helft, dan heb je nog geen euro in de week afgeschreven. Als de machine voldoet aan wat je wil maken, ga je niet gauw spijt krijgen.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
De prijs is wel fors. Bij particulieren wordt dit meestal zo rond de 500- euro aangeboden. Deze staat dan op een onderstel en lijkt wat nieuwer. Maar wat chevy66 zegt, het moet vooral je persoonlijke overweging zijn. Er is wel iemand hier p het forum die er een hele boot mee bouwt.

Overigens moet je er wel bij bedenken dat je voor elke wisseling van functie de riemen weer moet verleggen.
 

Semmie

Actieve deelnemer
17 feb 2019
36
2
Almelo, Nederland
Iedereen weer bedankt voor de wijze woorden, raad en advies. Na enige intensieve naspeuringen heb ik een (vind ik zelf) mooie Inca zaagtafel via marktplaats kunnen bemachtigen. Ik zal wat foto's plaatsen via een nieuw onderwerp
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.