Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Perenhout verkopen

Perenhout verkopen

We hebben perenbomen omliggen. Wel zeker 80 jaar oud, hoogstam. Nu las ik dat dit schaars hout is en wil het liever verkopen ipv opstoken. Iemand suggesties waar ik het kan verkopen??

Welkom Partymuisje, wij willen graag wat meer weten. Je bent nieuw hier op het forum dus voorstellen is wel vrij gebruikelijk.
    Waar ligt het hout? Wat meer info over de afmetingen. Ook zijn wij dol op foto's. Wanneer is het hout gekapt. Je zou her niet geloven maar er zijn er die alleen gekapt hout willen van oneven dagen bij volle maan.

Perenhout gaat snel scheuren en word dan snel veel minder waard
    snel verwerken is de boodschap
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Welkom Partymuisje, wij willen graag wat meer weten. Je bent nieuw hier op het forum dus voorstellen is wel vrij gebruikelijk.
    Waar ligt het hout? Wat meer info over de afmetingen. Ook zijn wij dol op foto's. Wanneer is het hout gekapt. Je zou her niet geloven maar er zijn er die alleen gekapt hout willen van oneven dagen bij volle maan.

Hoi k weet nie of k t zo goed doe.
    K kom uit midden-limburg.
    Is 4 juni omgegaan. Zijn stammen van lenges van 1 meter ong 45 cm breed mss iets meer/minder. Niet gemeten.

Ik kwam met google deze pagina tegen. Heb ook ergens gelezen de uiteinden met parafine instrijken. Word voornamelijk voor muziek instrumenten gebruikt. Omdat het schaars is, en zulke oude bomen. Dacht mss een idee om aan te bieden kan iemand me op weg helpen....

Het hart ( de kern van de boom ) eruit zagen
    en de uiteinden insmeren helpt
    maar het meerendeel van het perenhout wat ik probeerde te bewaren is gescheurd
    midden limburg das hier bijna om de hoek /)
    als je hulp nodig hebt met verzagen laat maar weten
    mvg Tom
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Zeker een goed idee! Er wordt veel te veel goed en waardevol hout in de kachel gestopt! Dit klinkt als een mooie gelegenheid voor de mensen die graag met perenhout werken. Alle lof dus voor je initiatief. Zelf heb ik helaas niet de middelen om er iets mee te beginnen, en ik woon ook totaal niet in de buurt. Maar je zal vast iemand vinden. Wat fotootjes helpen, mocht je gelegenheid hebben om die te maken.

heel erg schaars is het niet, maar je komt het niet dagelijks tegen
    als je op zoek bent naar de pot met goud, stop dan met zoeken, want dat is er meer voor nodig dan een stammetje peer, recht foutvrij, geen rot, niet getordeerd gegroeid etc (maar er is ook markt voor het andere uiterste)
    smeer het als de donder in met houtlijm ! perenhout scheurt snel en veel
    Paraffine werkt alleen als je het heel heet kan insmelten, anders heeft het geen zin, valt er zo weer af !
    een meter is niet heel erg lang, zonde dat het zo kort is

zeker een mooi initiatief, ik hoop dat het hout een mooie weg vindt en jij tevreden bent met de opbrengst (y)
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 19-06-19 om 00:44.
    Met een hamer past alles...

In deze staat: ik doe een beredeneerd gokje: 100-200 euri per kuub (omgerekend zo'n 16-32 euri per stammeter). Hooguit. Het is nog nat, niet verzaagd, moet nog getransporteerd, er is geen enkele garantie mbt hoeveel bruikbaar hout over gaat blijven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar Bekijk Berichten
    In deze staat: ik doe een beredeneerd gokje: 100-200 euri per kuub (omgerekend zo'n 16-32 euri per stammeter). Hooguit. Het is nog nat, niet verzaagd, moet nog getransporteerd, er is geen enkele garantie mbt hoeveel bruikbaar hout over gaat blijven.
    Hoe moet ik op deze site foto s toevoegen. Er zijn ook lenges van 2,5 meter bij. Ligt nu op een hoop is van 4 juni.

Zie hier uitleg hoe foto's toegevoegd kunnen worden.

Forum Rechten