Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Je kunt wellicht zoiets overwegen, beschikbaar in verschillende kleuren: https://www.baptist.nl/houtbewerkers...SABEgKfEvD_BwE

IMG_20190808_204831.jpgIMG_20190808_210437.jpgIMG_20190808_211815.jpg
    Ik heb even een test gedaan met knottec. Eerste foto handvat gevuld. Normaal druk ik in de warme "lijm"een dik stuk aluminium om te koelen. Hierna kan je het meteen afsteken. Als de "lijm" te koud aangebracht word kan je deze er zo weer uit trekken. Te warm dan gaat het borrelen.
    Foto 2 geschuurd en de reparatie is nauwelijks meer zichtbaar. De schuur is te klein om te vullen.
    Foto 3 foutje bedankt. Ik dacht zal is even snel schuren en dan met frictie polish het handvat laten glimmen. Ging prima tot ik het toerental ging verhogen. Knottec is polyamide/nylon of zoiets en dat gaat bij hitte smelten. Morgen is even kijken of we het kunnen wegdraaien of opnieuw gaan vullen.

Voor het dichtsmeren van de kiertjes heb toch gekozen voor de voegenkit van het merk Soudal in de kleur midden eiken. Na het afstrijken vond ik hem nogal roze en daarom heb ik er schuurstof over / ingesmeerd. Ben tevreden over het resultaat.

Gisteren ook begonnen met het aflakken, zal vanavond een foto maken.

Wellicht een misverstand, ik bedoelde in mijn eerdere reactie voegenkit die veel bij parketvloeren wordt gebruikt en gemengd dient te worden met schuurstof, bijvoorbeeld:

https://www.woodstep.nl/shop/toebeho...iABEgJpqPD_BwE

Hecht de lak goed op het door jou gebruikte product?

Heb je na het zagen met de invalzaag het hout nog geschaafd op de kanten die werden verlijmd?

Hierbij de beloofde foto's van de tafel, is wel bij kunstlicht. Er zitten nu 3 lagen Trae lak op, vanavond omdraaien en nog 2 laagjes aan de onderzijde.

IMG_1094.JPG

Gevulde noest aan de zijkant, gevuld met de parketnadenvuller.
    IMG_1096.JPG

Hecht de lak goed op het door jou gebruikte product?
    De lak hecht goed op de vuller, het lijkt alleen of deze wat krimpt waardoor het naadje een klein beetje dieper komt te liggen. Dit kan denk ik ook komen dat een deel van het schuurstof er weer uit is gekomen.

Erwin van den Berg
    Heb je na het zagen met de invalzaag het hout nog geschaafd op de kanten die werden verlijmd?
    Nee, was misschien wel slim geweest. Dan hadden de planken misschien wat strakker op elkaar gezeten. Ik denk dat de invalzaag een klein beetje scheef stond tijdens het zagen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Ik heb even een test gedaan met knottec. Eerste foto handvat gevuld. Normaal druk ik in de warme "lijm"een dik stuk aluminium om te koelen. Hierna kan je het meteen afsteken. Als de "lijm" te koud aangebracht word kan je deze er zo weer uit trekken. Te warm dan gaat het borrelen.
    Foto 2 geschuurd en de reparatie is nauwelijks meer zichtbaar. De schuur is te klein om te vullen.
    Foto 3 foutje bedankt. Ik dacht zal is even snel schuren en dan met frictie polish het handvat laten glimmen. Ging prima tot ik het toerental ging verhogen. Knottec is polyamide/nylon of zoiets en dat gaat bij hitte smelten. Morgen is even kijken of we het kunnen wegdraaien of opnieuw gaan vullen.
    Ziet er toch uit als een handig systeem, maar denk dat het toch goed is dat ik epoxy heb gebruikt aangezien het kleine stukje bij jou te klein is. Thx voor de tip!

Forum Rechten