Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Hoe heet dit hout en waar kan je het kopen?

Ik ben een boomhut aan het bouwen voor de kids. Ik ben geinspireerd geraakt door deze hut:
    https://i.pinimg.com/originals/4c/c2...1c40ee7ff6.jpg van Hamer en Hark.

Echter hoe heet het ruwe natuurlijke hout dat hij heeft gebruikt in deze hut en waar kun je zoiets kopen?
    Ik vind alleen maar machinaal bewerkt en dus perfect vierkant of perfect rond hout. Ik zoek dus net de natuurlijke look.

Thanks!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Even googelen op Robinia palen. Die zijn geschild en geschuurd te koop. Worden veel voor speeltoestellen gebruikt en is heel duurzaam. Splintert niet. Als het allemaal ruwer mag/moet, kun je ook naar kastanjehouten palen kijken. Geschild en ongeschild te koop.
    leuke boomhut! Succes met de bouw. Enne....natuurlijk foto’s plaatsen van het resultaat he?
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Kastanjehout moet je mee oppassen. Er wordt veel rotzooi verkocht. Robinia gaat ook langer mee. Wordt ook veel gebruikt voor schapen afrastering.

hangt er vanaf hoe je het wilt doen en hoeveel tijd je hebt.
    je zou gewoon willekeurig snoeihout kunnen gebruiken voor de palen.
    en voor de planken wat gekantrechte delen.

Hallo,
    Ik heb eventueel nog palen acariquara over van het bouwen van een boomhut bij ons in de tuin. Mocht je interesse hebben, kan ik wel een paar foto’s sturen. Supergrillig, sterk en duurzaam hout.
    XXL Boomstamtafels

Forum Rechten