Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Welk Shellac?

Welk Shellac?

Hoi allen,

Ik ben met een stuk pallisander bezig voor een infill schaafje.
    Nou wil ik dit met shellac afwerken (heb wat rest houtjes om te testen uiteraard)

Het is bruin en met wat mooie donkere strepen erdoor wat voor shellac zal ik gebruiken?
    IMG_1469.jpg

Keek op dictum die hebben een fles 14€zo klaar
    Maar probleem is welk kleurtje zal het mooiste uitkomen bij mijn project want er is Astra , Komet & superiour versie
    Iemand hier ervaring mee?

of de baptist maar dat kost 5€ ?
    Kijk ook eens op mijn Blog --> Rakish Paddy Workshop <--
    of via https://www.instagram.com/rakishpaddyworkshop/
    Groet, Patrick

Houten gereedschap wordt vaak afgewerkt met verdunde politoer, een of 2 x. Politoer is normaal 300 gr schellak opgelost in 96 % alcohol. De alcohol kan je het goedkoopste kopen bij de action, minder dan 2 e/liter. Schellak kan je kopen bij de laboratorium shop.blonde schellak is het neutraalste qua kleur, toch wordt het hout wat donkerder.GEEN alcohol gebruiken met een lager percentage ivm met witte vlekken. Kant en klare politoer kan je op verschillende plaatsen krijgen.oplossen van schellak duurt al gauw een dag. Bij afwerken met verdunde schellak blijven de houten delen ietwat ruw en plezierig in de hand, de glanzende afwerking krijg je pas als je gaat politoeren. Eerst verdunde gekookte lijnolie gebruiken en daarna kwastpolitoer=verdunde politoer kan ook.
    Laatst gewijzigd door gpf; 15-06-19 om 18:03.

top dank voor info!
    Werk uit gemak altijd alles met danish oil.
    Maar zag met handgereedschap dat "French Polish" vaak voorbij komen.
    Kijk ook eens op mijn Blog --> Rakish Paddy Workshop <--
    of via https://www.instagram.com/rakishpaddyworkshop/
    Groet, Patrick

Hou er wel rekening mee dat dit geen draaibank politoer is. Je zal het met vele lage met de dot moeten aanbrengen.
    Op kleine oppervlakte is dat niet makkelijk.

Forum Rechten