Welk Shellac?

Geck0

Actieve deelnemer
Hoi allen,

Ik ben met een stuk pallisander bezig voor een infill schaafje.
Nou wil ik dit met shellac afwerken (heb wat rest houtjes om te testen uiteraard)

Het is bruin en met wat mooie donkere strepen erdoor wat voor shellac zal ik gebruiken?
IMG_1469.jpg

Keek op dictum die hebben een fles 14€zo klaar
Maar probleem is welk kleurtje zal het mooiste uitkomen bij mijn project want er is Astra , Komet & superiour versie
Iemand hier ervaring mee?

of de baptist maar dat kost 5€ ?
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
545
154
Zutphen
Houten gereedschap wordt vaak afgewerkt met verdunde politoer, een of 2 x. Politoer is normaal 300 gr schellak opgelost in 96 % alcohol. De alcohol kan je het goedkoopste kopen bij de action, minder dan 2 e/liter. Schellak kan je kopen bij de laboratorium shop.blonde schellak is het neutraalste qua kleur, toch wordt het hout wat donkerder.GEEN alcohol gebruiken met een lager percentage ivm met witte vlekken. Kant en klare politoer kan je op verschillende plaatsen krijgen.oplossen van schellak duurt al gauw een dag. Bij afwerken met verdunde schellak blijven de houten delen ietwat ruw en plezierig in de hand, de glanzende afwerking krijg je pas als je gaat politoeren. Eerst verdunde gekookte lijnolie gebruiken en daarna kwastpolitoer=verdunde politoer kan ook.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.