Vingers te veel?

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Hij heeft in ieder geval geen last van kickback want je kan prima het materiaal er vanaf de andere kant doorvoeren
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Ik vraag me dan altijd wel af wat voor volk dit soort dingen verzint, als je dan toch besluit zoiets te produceren, probeer dan in ieder geval het goed te doen en niet halfbakken.
Dat ze dan ook die motor spuiten met de kabels er al aan, een reverse knop, dat zaagblad, de niet verstelbare invoertafel van de schaaf, die fence bij de zaag, diepteverstelling van de zaag? So much fail
En dan dus het veiligheidsaspect......
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik vraag me dan altijd wel af wat voor volk dit soort dingen verzint, als je dan toch besluit zoiets te produceren, probeer dan in ieder geval het goed te doen en niet halfbakken.

Wellicht dat het je ontgaan is, maar er zijn een heleboel mensen in china die 0,0 care hebben voor kwaliteit, veiligheid of welk anders aspect dan ook wat niet met geld te maken heeft :rolleyes:
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Dat soort mensen zijn er overal, niet alleen in China, maar probeer je te bedenken wat er nodig is om dit ding te maken. Er moeten gietstukken gemaakt worden, tekeningen, investeringen gedaan, salarissen betaald etc etc.
Ik geloof er niet in dat niemand uit dat ploegje achter zijn oren krabt en denkt, "dit moeten we anders doen", en ik geloof er ook niet in dat als je zoiets probeerd te verkopen, dat ook daadwerkelijk lukt.
Het is een populaire gedachte om te denken dat ze in China alleen in geld geinteresseerd zijn en alleen maar troep maken, maar er lopen daar heel erg veel getalenteerde engineers rond, en bedenk je dat je op dit moment afhankelijk bent van dingen die ze daar maken, eindproducten zoals telefoons, laptops , monitoren, maar ook onderdelen.

Dus ja, dan verbaast het me dat ze zulke prul maken, en verbaas ik me over het feit dat ze het niet gewoon goed doen, zoveel meer effort kost dat nou ook weer niet. Het is een simpele houtbewerkingsmachine, geen mobiele telefoon (trekt asbest pak aan :) ).
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik zit in de engineering en heb een half jaar lang met collega's van Fluke uit China samen moeten werken en mij verbaasd het echt helemaal niks, 0,0 , noppes dat er zulke belachelijke troep gefabriceerd wordt nee. Als er iemand is die de opdracht geeft voor zoiets dan is er wel een groep chinesen die het zonder morren uitvoert hoor.

Ik dacht duidelijke stap voor stap instructies te hebben gegeven, belde ze me nog 3x per week (zelf ten tijden dat ik sliep) met de meest belachelijk domme vragen.
Het heeft me een half jaar frustratie gekost, had met beter zelf kunnen doen (maar mocht niet van de baas) en het resultaat was de 1e keer echt van de kwaliteit zoals hierboven dus genoemd wordt (maar dan electronica.

Conclusie: een willekeurige chinees denkt geld te kunnen verdienen door zo goedkoop mogelijk een zaag te maken, zoekt een paar "technische" mensen bij elkaar en zet een kleine productiestraatje op. Komt wss niet eens een tekening aan te pas. Jij overschat dit soort rommel, hoe dit geproduceerd wordt. Als je het zou zien ga je je echt afvragen hoe zoiets uberhaupt werkt.

Daarbij is een "simpele" houtbewerkingsmachine tegenwoordig bijna niks simpeler dan een telefoon op de markt brengen (check de vage merken op aliexpress) want dat is grotendeels gewoon inkooponderdelen aan elkaar knuppen en gaan met die banaan (hyperbool). Niet te vergelijken met kwalitatief goede telefoons overigens, waar een heel stuk r&d/prototyping/unniek ip in, wat soms echt wel een mooi stukje techniek is.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.