Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15
    Goed verhaal

Zijn wel aardig wat nesten trouwens. Ten aanzien van andere beesten, koolmezen eten de rupsen kennelijk gewoon, dus niet iedereen heeft er veel last van, maar wij mensen dus wel.
    Mooi dat je het zonder jeuk hebt kunnen doen, misschien een bijbaan van maken? De gemeentes kunnen het niet bijbenen.....

Gemeenten hebben geen geld meer die geven het liever uit aan domme dingen. De koolmees eet ze wel maar is door de buxusmot aardig uitgeroeid. Aangezien de mens het nodig vond om deze buxusmot te bestrijden met gif..... maar ik beloof je dat ik langs een weg woon waar ze zich verlopig nog goed vol kunnen eten. Je kent me vrouw nog niet met al het vogelvoer wat er per jaar door gaat bij ons.

Mvg Cees

Het volgende project is dus een nestkast voor iedere boom?
    https://www.naturetoday.com/intl/nl/...age/?msg=24456
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Jammer dat je zo generaliserend over gemeentes denkt, ik kan je uitspraak over het alleen maar geld uitgeven aan domme dingen dan ook niet verenigen met de zorgvuldige afwegingen die wij van dag tot dag moeten maken.

Voor wat betreft het (over)voeren van de vogels door je vrouw... Dit is Nederland breed een groter probleem voor de natuur dan het bestrijden van de buxus mot met gif. Staat uiteraard wel leuk in de krant als we een gevolg tot oorzaak bombarderen...
    De koolmees is een bosvogel van origine die we naar de stad hebben gelokt en lui hebben gemaakt door jaar rond overdadig te voeren. Daardoor stapt ze pas laat (of niet) over naar een natuurlijk aanwezige voedselbron de buxusmot. Ondertussen vormt die een te grote plaag en wordt hij door menig particulier bespoten... Later in het jaar als het dan perongelijk een keer vriest sterft wat over is van de populatie in grote getale omdat ze niet de juiste voorraden op hebben kunnen bouwen...

Maar goed dat het wel leuk oogt zown voeder huisje...
    No tree's were harmed during the making of this project..
    oh wait: Never mind!!

Ik geloof best dat gemeenten dagelijks zorgvuldige afwegingen moeten maken, maar daarnaast geloof ik wel dat het allemaal wat daadkrachtiger zou kunnen, de regels zitten wat dat betreft daadwerkelijke uitvoering best vaak in de weg, kan ik mij voorstellen.

Wat ik niet zo goed snap is het feit dat iedereen weet dat de eikenprocessierups een probleem is, en dat er toch dit jaar weer te laat op gereageerd is. Daarnaast is bestrijding van de processie rups prima schaalbaar, meer mensen, meer equipment, en je kunt meer rupsen aanpakken, misschien ook plannen dat je ze in sommige gebieden niet ruimt, of in beperktere mate, om ook het wild niet in de weg te zitten en de natuur ook een kans te geven het recht te trekken. Dit is een serieus gezondsheidsrisico, en je mag toch van de overheid ook wel verwachten dat daar een goed plan voor ligt, of gemaakt wordt. Ik las vandaag dat je van zo'n haartje in je oog een hoornvliesontsteking kunt krijgen, scary stuff.

Er is wat dat betreft meer behoefte aan pragmatiek en daadkracht, er zijn op dit moment nou eenmaal een aantal van die crises tegelijkertijd, de japanse duizendknoop is er ook zo een. Je hoort er op dit moment even niks van, maar reken er maar op dat er op een gegeven moment een brug of viaduct sneuvelt, of een riolering, of een huis. Ondanks dat er een behoorlijk efficiente manier is om dingen te melden (de buiten beter app op je telefoon) zie ik te weinig actie. Da's jammer.

Ten aanzien van het voeren van vogels:
    Van de site van vogelbescherming.nl

Forum Rechten