Te koop: Metabo KGS 254 M afkortzaag met Evolution STANDEXT onderstel

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Hallo allemaal,

voordat ik mijn geluk ga beproeven op marktplaats plaats ik dit eerst hier.

Ik heb het volgende in de aanbieding vanwege "neemt momenteel teveel plaats in beslag en ik wil upgraden naar...": Een in prima toestand verkerende Metabo KGS 254 M afkortzaag met naast het standaard meegeleverde zaagblad (24 tands voor het snelle grove werk) ook een goed bosch professional 80 tands zaagblad voor zeer mooie zaagsnedes. Dat alles op een stevig Evolution STANDEXT opklapbaar onderstel. Als hobbyist met twee kleine kinderen heeft de machine maar weinig draaiuren kunnen maken dus ik zou durven stellen dat hij in een nog 'zo goed al nieuw'-staat verkeerd.

Jullie willen foto's? dan krijgen jullie foto's :D:

De zaag op onderstel (spanwijdte +/- 3 meter):

th-13370416923-800x450.jpg

Andere hoek, wat ziet hij er nog netjes uit he? ;)

th-13370416698-800x450.jpg

Je moet even je best doen om het te zien, maar dit is het Bosch zaagblad:

th-13370417246-800x450.jpg

Altijd leuk, het plaatje met de specificaties:

th-13370417602-800x450.jpg

De andere kant van de machine ziet er ook goed uit (de rommel op de achtergrond allicht wat minder):

th-13370418232-800x450.jpg

Het onderstel in ingeklapte toestand met daarnaast mijn 1.4 meter geleiderail als referentie:

th-13370424981-338x600.jpg

Wat zou ik graag willen hebben hiervoor? Het liefst 1000 euro, maar aangezien er dan waarschijnlijk een aantal reacties zullen komen in de trend van 'dit kun je nieuw kopen voor 450 euro!!1!' lijkt een realistischere vraagprijs me 325,- ;)


FAQ:
Kan ik xxx ook los kopen? Mijn voorkeur is om het pakket als geheel te verkopen.
Kan ik het eerst komen bekijken? Uiteraard, geen probleem, altijd welkom in Soerendonk (20km onder Eindhoven)
Waar wil je naar upgraden? Ik heb deze schoonheid in gedachten, een bosch gcm 12 gdl
Als je zegt dat je geen tijd hebt om te klussen, waarom dan zo'n dure upgrade? Die vraag wordt me thuis ook gesteld...
 
Laatst bewerkt:

Keeswest

Actieve deelnemer
6 mei 2019
108
5
Zaanstad
Hier zouden veel opstellers van een verkoop-advertentie een voorbeeld aan kunnen nemen.
En dan doel ik niet per se op dit forum, maar ook wat je toch af en toe leest op Marktplaats....
"Te koop keukentafel. De kinderen hebben er altijd fijn aan gespeeld, maar ze zijn nu te groot. Jan is al 13 en Marie al 17 en gaat binnenkort op kamers"
Niets over de breedte, lengte, hoogte of welk materiaal. Gelukkig kun je bij Marktplaats nog wel zien waar iemand woont.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Je had al verteld dat je het als een geheel wilde verkopen, maar mocht je je bedenken voor wat betreft dat zaagblad.....
Ook weer wat geleerd, dus dat boutje om het blad te vervangen is linkse draad? Logisch, maar goed om te weten, ik heb ook zo'n Metabo :) Prima ding, schuur mee gebouwd, bij mij verliep de haaksheid een beetje, maar dat heb ik inmiddels weer geregeld (aanslag achter bijgesteld).
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Inderdaad, linkse draad. Daar kom je uiteraard altijd pas achter nadat je hem nog vaster hebt gedraaid... 🙄

Knap dat je dat achterhaald hebt op basis van die paar letters, zeker een fervent puzzelaar/adventure speler?
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Ik kan uit ervaring bevestigen dat je met de gcm12gdl een beest in huis gaan halen. Zaagt echt geweldig!

Die indruk heb ik ook als ik YouTube zo bekijk maar ik heb er nu geen plaats voor. In het najaar ga ik een grote koudschuim (laten) bouwen en dan heb ik er al een mooi plekje voor in gedachten...😍
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Even een 'bump'... niemand geinteresseerd? Jullie laten me toch niet aan de grillen van marktplaats over? 'Ik bied er 50 euro voor...', 'Ken ik daar ook met freese in haut?', 'Kun je het ook komen afleveren in Rottumerplaat?'

...rilllllll....!
 

Heraldus

Actieve deelnemer
26 feb 2018
37
4
Zwolle
Ik heb ook de GCM 12 GDL Professional met transport kar echt een beest van een machine het verstellen vergt ff oefenen maar een echte topper.
De transport kar is ook ideaal je kunt er een flink stuk hout op kwijt en staat met 1 clip en een handel klaar voor gebruik.
Enigste nadeel vind ik dat hij enorm veel zaagsel naast de zak of stof afzuiger blaast.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
De voornaamste redenen voor mij om dat niet te doen:

1. Prijs
2. Die ontzettend on-ergonomische greep
3. Dat ontzettend sexy scharnier van de bosch :D

De prijs scheelt inderdaad fors ja. Daar had ik nog niet naar gekeken.
Die greep heb ik geen moeite mee. Maar ik ben links. Misschien scheelt dat? ;-)
Dat scharnierwerk ziet er "moeilijk" uit en ja, ook best wel sexy :) Maarrrr......Teveel knieën naar mijn zin, waar alleen maar speling in kan komen.

Al met al denk ik wel dat ik hem zeer zeker had overwogen als ik van het bestaan had geweten. De Kapex stond bij mijn gereedschapswinkel in Veldhoven en ik was op slag verliefd!!!!

Succes met verkoop en aankoop!!!!
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
De prijs scheelt inderdaad fors ja. Daar had ik nog niet naar gekeken.
Die greep heb ik geen moeite mee. Maar ik ben links. Misschien scheelt dat? ;-)
Dat scharnierwerk ziet er "moeilijk" uit en ja, ook best wel sexy :) Maarrrr......Teveel knieën naar mijn zin, waar alleen maar speling in kan komen.

Al met al denk ik wel dat ik hem zeer zeker had overwogen als ik van het bestaan had geweten. De Kapex stond bij mijn gereedschapswinkel in Veldhoven en ik was op slag verliefd!!!!

Succes met verkoop en aankoop!!!!

Ik ben zelf ook een linkspoot, maar als het op gereedschap aankomt heb ik me erbij neer leren leggen dat de greep af en toe onhandig is of dat een actie die een rechtshandige met 1 hand kan doen voor mij twee handen nodig heeft. De kapex greep vereist een beetje rare knik in je pols als je de zaagsnede gaat beginnen (daarna is het prima) waarvan ik niet denk dat het uitmaakt of je links- of rechtshandig bent. Ik kan me wel voorstellen dat je de kapex inderdaad ook met je linkerhand kan bedienen? Dat zit er voor de bosch niet echt (comfortabel) in.

De bosch zaag is al een paar jaar uit en ik heb nog niemand zien klagen over speling in de knieen, dus ik ga er van uit dat, zeker met mijn beperkte gebruik, dat wel goed komt.

De prijs is echt wel een dingetje, maar dat is bij festool wel vaker. (Desalniettemin hebben de aandeelhouders bij festool ondertussen ook van mijn geld vast al een nieuwe auto kunnen kopen... nou ja, een goed tweedehands toch wel zeker! :))
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Ten aanzien van dat mechaniek van die Bosch, beter een paar scharnieren dan een rechtgeleiding. Een scharnier is namelijk veel simpeler/beter/goedkoper spelingsvrij te maken. Een fatsoenlijke rechtgeleiding maken is moeilijk, laat staan twee naast elkaar zoals bij de Metabo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.