Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 35

Onderwerp: Eettafel

Valt allemaal reuze mee hoor :-). Nou ben ik wel van het schaven.... maar ik ben altijd weer verbaasd hoe snel het met de hand ook kan werken vs eerst allerlei mallen/hulpmiddelen te moeten maken om dingen machinaal te doen.
    In grote oplages snap ik het, maar voor enkel werk is handmatig vaak net zo snel of sneller. En het is voor jezelf een uitdaging om het niet te verkloten :-).

En eiken vs noten is ook best een verschil.... jouw tafel was een grotere uitdaging ook met de rondingen.

Na de zaagmachine, had je het resterende deel ook met een bovenfrees kunnen doen. Maar dan moet je wel weer een paar mallen maken. Handmatig moet je dan ook wel weer genoeg ervaring hebben. Die ervaring heb ik niet, dus ik zou eerder een mal uitdokteren, waarbij ik niets te veel kan frezen.

Wat een prachtige tafel! Ik ben met een soortgelijk ontwerp bezig maar zit nog in dubio over het onderstel. Jouw ontwerp ziet er charmant maar ook zeer degelijk uit!

bijzonder gave constructie!

De tafel straalt vakwerk uit! Heel mooi gemaakt.
    Het doet mij ook erg denken aan een tafel die vroeger bij mijn opa stond. Maar alles uit die tijd komt nu weer terug.
    Groeten, Raymond

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petrolhead Bekijk Berichten
    Toen ik de foto met de Japanse zaag zag op instagram, dacht ik in eerste instantie dat je het verstek helemaal met de hand had gezaagd
    Daar ging ik wel een heel vaste hand voor nodig gehad hebben, vond het zelfs nu al niet helemaal makkelijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GH1 Bekijk Berichten
    Het resultaat is erg fraai...... en er zijn bijna altijd meerdere werkwijzen mogelijk. Ik had er wellicht voor gekozen om alles met de hand te schaven. Rechte lijnen dus het aftekenen gaat snel en noten schaaft makkelijk. Maar wat is ideaal....
    Respect! Ik had het volledige blad ook al gevlakt met de schaaf, dus was blij dat het bij de randen eerder beperkt bleef.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superkees Bekijk Berichten
    Na de zaagmachine, had je het resterende deel ook met een bovenfrees kunnen doen. Maar dan moet je wel weer een paar mallen maken. Handmatig moet je dan ook wel weer genoeg ervaring hebben. Die ervaring heb ik niet, dus ik zou eerder een mal uitdokteren, waarbij ik niets te veel kan frezen.
    Idd, daar heb ik lang over getwijfeld, had ik ooit gezien van Timothy van benchworks. Maar uiteindelijk toch voor deze oplossing gekozen.

Mooimooimooi! En dat onderstel... Ik wou dat ik ook zo'n vakwerk kon presteren!
    mvg, seb

Supertafel! Zou ik heel trots op zijn.
    Heb je meer foto's/bouwbeschrijving??!

Hoe zit alles in elkaar/vast? Poten gemaakt?
    Zelf gevlakt? etc. etc. etc.

Forum Rechten