Makita hobby of professioneel?

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
De ontlading is vraag gestuurd.
Als de spanning gelijk is werkt het apparaat als de accu past.
en ik ga er min of meer vanuit dat de fabrikant het systeem ook wel enigszins hufterproof maakt door te zorgen dat de verschillende accu's gewoon niet onderling passen
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Ik ben heel tevreden met Metabo accu schroefmachines NAAST Festool. Voor haar nieuwe woning had ik dochterlief een schroefmasjientje gegeven; 2x per jaar iets schroeven is funest voor de accu ('s) dus ik doe het weer zelf....ook nog gezellig.
En verder is het mijn indruk dat als je je machines, a of b merk, pro of hobby lijn wekelijks gebruikt dit het behoud is van het geheel. Als het dan toch de geest geeft is het bij mij meestens de accu. En 's winters trouwens de accu's binnenshuis als het even kan. Gr, Hendrick

Moet je ze er gelijk een paar spatels bij geven ,wordt ie wat vaker gebruikt als mixer in de keuken
 
  • Leuk
Waarderingen: Nakse

Justanotherone

Nieuw lid
27 mrt 2021
1
0
Zeeland
Oud topic, i know, maar kwam hier toevallig terecht via een google zoekopdracht en met stomheid geslagen heb ik het gelezen...

Blijkbaar denken meer mensen dan ik me had kunnen voorstellen dat de kracht en kwaliteit van een accuboor vooral om de accu draait... Bizar!!!

De accu is zeker belangrijk maar ook zeker niet bepalend.

Ff on-topic, doorgaans is HET herkenbare verschil tussen een professionele accuboor en bouwmarkt/hobby spul de boorkop/klembek. Prof = metaal, hobby = kunststof
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Roel : Hij bedoelt de tandwielen / tandwielhuis volgens mij .
De rode Makita , is dat ook weer een budget lijn van Makita ?
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur wat merk ed .
Zelf gebruik ik op mn werk en prive Bosch 12 en nog 14.4 volt .

Groeten Willem
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
de klauwen zijn altijd van metaal de buitenkant is vaak met kunststof omhuld.
ook bij de professionele dure boren metaal of kunststof heeft nauwelijks iets met kwaliteit te maken beide zijn er in een heleboel varianten
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
de klauwen zijn altijd van metaal de buitenkant is vaak met kunststof omhuld.
ook bij de professionele dure boren metaal of kunststof heeft nauwelijks iets met kwaliteit te maken beide zijn er in een heleboel varianten
Zoveel varianten, dat ik er niet wijs uit kan worden. Soms maar 2 euro verschil en dan kan ik nog niet achterhalen wat de verschillen zijn tussen beide machines, anders dan een typenummer en de vorm.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.