Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011

Makita hobby of professioneel?

In mijn geval gaat het om een accu schroefboor machine voor mijn schoonzoon waarmee hij jaren en jaren zonder problemen kan boren en schroeven.
    Ik heb zelf al 2 Makita accu schroefboormachines die ik al vele jaren gebruik zonder problemen.

Maar ik lees al vaker dat Makita meerdere lijnen elektrisch gereedschap verkoopt.
    Van de MT lijn kan ik het duidelijk zien omdat de kleur anders is, maar van de andere machines niet.

Dan lees ik ook dat de goedkopere (hobby) machines door de bouwmarkten verkocht worden.
    Maar diezelfde machines worden ook door de gerenommeerde handelaren (dealers) verkocht.
    En dan hebben we het wel over een accu schroefboormachine van € 175,00 en daar mag ik toch wel van verwachten dat je die je dagelijks kan gebruiken.

Makita DF457DWE – € 175,00 waarbij op de Makita site staat.
    •Instapserie met eigen accuplatform voor regelmatig, niet-dagelijks gebruik.

(deze machine is nu in de aanbieding bij Gamma voor € 129,00)

Hoe zit dat nu werkelijk is Makita dan nu een dure aanbieder van hobby machines geworden?
    Want dan kan ik beter de machines uit het verre oosten kopen die bij vele aanbieders verkocht worden voor veel minder geld.

Mvg,
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

kwaliteit heeft zijn prijs.

je kan met elke machine elke dag een paar gaatjes boren of schroefjes indraaien
    maar bij dagelijks uren continu gebruik gaan er andere dingen tellen.

Er bestaan verschillende accu's voor die machine let op dat je geen appels met peren vergelijkt.
    al dan niet een tweede accu maakt ook verschil

(MakTec) is een speciale lijn van Makita, bedoeld
    voor vakmensen die gewoon goed gereedschap nodig hebben.
    Groeten, Eric

Hey hallo
    Over Het algemeen is wat je koopt bij de vakhandelaar goed
    De gamma machines herken je aan de zwart met witte accu’s daar zou ik vandaan blijven
    Als je voor een bl ( koolborstel lose machine ) gaat ben je goed bezig maar daar hangt een prijs kaartje aan
    Succes met je keuze

Dan spaar ik nog even door en ga voor deze
    https://www.klium.be/festool-cxs-li-...-564531-324671

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nova Bekijk Berichten
    Dit staat op diverse websites, zorgt bij mij voor verwarring...

Maktec is het tweede merk van Makita. Ontwikkeld en geproduceerd door Makita.
    Voor vakmensen die niet persé altijd en overal het beste moeten hebben.
    Voor die momenten en toepassingen dat goed goed genoeg is en goedkoper aantrekkelijk.
    Maktec is voor iedereen die gelooft in de kracht van eenvoud; die houdt van helder en overzichtelijk.
    Maktec machines zijn geschikt voor regelmatig professioneel gebruik.

Is het nu eenvoudiger en minder storingsgevoelig of de budgetlijn van Makita?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leroy Bekijk Berichten
    Hey hallo
    Over Het algemeen is wat je koopt bij de vakhandelaar goed
    De gamma machines herken je aan de zwart met witte accu’s daar zou ik vandaan blijven
    Als je voor een bl ( koolborstel lose machine ) gaat ben je goed bezig maar daar hangt een prijs kaartje aan
    Succes met je keuze
    Bij klium staan de MT machines met zwart witte accu’s is dit dat ineens geen goede kwaliteit meer?
    Maar er staat ook bij:
    Onder het merk Makita MT ontwerpt en produceert Makita prijsgunstige machines die uitstekend geschikt zijn voor minder intensief professioneel gebruik.

Als je aan de accu kan/moet zien of het een goede machine is dat is wel vreemd.
    Want dezelfde machines worden bij de een met zwart witte accu’s aangeboden en bij de ander met normale zwarte.
    Ja, waarschijnlijk is dit om het ons gemakkelijk te maken, of juist niet?

Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Ik ben heel tevreden met Metabo accu schroefmachines NAAST Festool. Voor haar nieuwe woning had ik dochterlief een schroefmasjientje gegeven; 2x per jaar iets schroeven is funest voor de accu ('s) dus ik doe het weer zelf....ook nog gezellig.
    En verder is het mijn indruk dat als je je machines, a of b merk, pro of hobby lijn wekelijks gebruikt dit het behoud is van het geheel. Als het dan toch de geest geeft is het bij mij meestens de accu. En 's winters trouwens de accu's binnenshuis als het even kan. Gr, Hendrick

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nova Bekijk Berichten
    de uitgeklede versie van Makita

Volgens mij is het inderdaad de zelfde machine maar die zwart witte accu's bevatten een stuk minder stroom.

Als je prijzen tussen de diverse verkopers moet je kijken of de zelfde accu's er bij zitten voor een eerlijke vergelijking

Forum Rechten