Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 12 van de 12

Onderwerp: Verbindingsbeslag

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimpie Bekijk Berichten
    klopt het dat je voor de "clamex-p" een originele lamello machine moet hebben met speciale frees
    maar dat je de "clamex-s" met elke lamellenfrees zou kunnen gebruiken?

heb zelf de Makita PJ700, standaard lamellengroef is 4mm. De clamex S is 8mm maar zou je kunnen oplossen door 1x zonder en 1x met de extra "vulplaat" te frezen (vulplaat die je gebruikt voor 45° frezen)

iemand hier ervaring mee?
    momenteel werk ik met kastverbinding cfr Ikea (Fixograss en Modulfix)
    https://www.vanopstal.be/nl/product/...stverbindingen
    maar die Clamex zou wel sneller werken, geeft stevigere verbinding en bijna onzichtbaar...
    dag, wimpie,
    klant bij vanopstal.be ?
    dan kunnen we misschien af&toe de koppen bij mekaar steken
    ben een uit-de-kluiten-gewassen-dhz'er

met de modulfix 32V ben ik een tijd geleden gestart
    een heel gedoe om alles mooi uitgelijnd & -geboord te krijgen

de lamello zeta p2 is een verademing
    de prijs van rond de 1.000 euro voor de machine + >1 euro per verbinding moet je er bij nemen
    voor wat hoort wat
    maar bij de p14 zie je enkel het gaatje van 6 mm om de verbinding aan te trekken
    + lamello verkoopt dopjes om dat af te dekken

collega OkkeF merkt terecht op dat de clamex s14 een waardig alternatief is
    mijn welgemeende dank aan hem, want dit lijkt inderdaad zo !
    'lijkt' omdat ik ook de makita pj700 heb, maar nog niet op de combinatie met de s14 gestoot was
    dus niet omdat ik de raad van collega OkkeF in twijfel trek
    de vulplaat gebruik ik inderdaad om in 45° te verbinden
    maar ook om materiaal van een geringere dikte te verbinden
    vb mpx deurlijsten van 12 mm
    met een koekje er in laat je de (omgekeerd opstaande) U van de deurlijsten mooi aansluiten
    zo vermijd je het niveauverschil dat anders ontstaat (omdat de plakker het minder nauw genomen heeft)

Ik heb de s14 nog niet in combinatie met mijn makita frees gebruikt maar dat staat op korte termijn wel op het programma. De inspiratie kwam van een Duits blog waar ze de verbinding ook met een gewone lamello machine maakten: http://domholzblog.blogspot.com/2015...berni-nob.html

Forum Rechten