Vrije vorm waxinelichthouder uit brandhout

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Vanavond even zin in niet meten en zagen maar gewoon een leuke vorm. ik had al een tijdje een stukje brandhout apart gelegd omdat er wel een leuke vorm inzat en het gat met de schors erin wel tot iets leuks kon leiden... het is een houder voor een waxinelichtje geworden.....

Ik moet er zelf nog even naar kijken naar wat ik er van vind, het is geen bijzonder hout, ik vind de vorm wel mooi en de kleur weet ik nog niet... wat vinden jullie ervan?

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Leuk project, Iets dergelijks zit er bij mij ook in de pijpleiding. Ik zie echter niet waar het waxinelichtje moet komen.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
rickkoorman zei:
Ik zie echter niet waar het waxinelichtje moet komen.

Uuhh niks inventiefs gewoon bovenop had ik gedacht, eventueel nog een gat boren bovenin waar hij in kan maar weet niet of dat verstandig is met brandgevaar.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Het is als object alleen al mooi - zo tegen een witte wand. Misschien met een waxinelichtje ervoor/opzij/of er achter voor het schaduweffect. Past perfect in dat mooie grote moderne huis!!
vr.gr. Jan Pranger.
 

Eddie Hillegers

Actieve deelnemer
10 feb 2011
71
0
www.ebonist.nl
Je kunt voor het waxinelichtje speciaal daarvoor een houdertje krijgen

http://www.craftsupplies.nl/77-kaarsen-accessoires

Toevallig gezien nadat ik de site hier op het
forum had ontdekt.

371-2059-thickbox.jpg


Groetjes Eddie
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Scheppie zei:
rickkoorman zei:
Ik zie echter niet waar het waxinelichtje moet komen.

Uuhh niks inventiefs gewoon bovenop had ik gedacht, eventueel nog een gat boren bovenin waar hij in kan maar weet niet of dat verstandig is met brandgevaar.

Valt wel mee hoor. Een vlammetje gaat echt niet een massief stuk hout in de fik steken. Immers, kan je een blok hout in brand steken meteen aanstekertje? ;)

Laat gewoon 1 of 2 mm aan weerszijden van het waxinelichtje over tbv ventilatie, of als je je echt zorgen maakt, ook nog dmv 3 spijkertjes het waxinelichtje een eindje van de bodem afhouden. Gewoon zorgen dat het waxinelichtje niet ramvast zit in het gat, want dan lopen de temperaturen zo hoog op dat het kaarsvet zal gaan branden ipv smelten...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.