Hoe zelf weefkaarten maken advies gevraagd

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Azobé lijkt me toch niet de beste keuze. Dat hout vreet je gereedschap gewoon op.
Ik zou gewoon de vraag stellen: wie heeft wat restjes of zelfs blokken brandhout liggen die hier voor kunnen dienen?
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
mwa mijn gereedschap kan er prima tegen hoor. De vlak-vandikte bank heeft er geen moeite mee. En als er wat bot is kan je het slijpen. Mijn vrouw is er blij mee en die maakt het mogelijk dat ik mijn gereedschap koop. Dat je brandhout wil gaan moet jij weten maar ik heb toch liever serieuze opbouwende commentaren. Brandhout heb ik achter namelijk genoeg liggen en dat dient 1 doel namelijk de kachel.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Dank voor de uitleg Tuoh! ik ga eens kijken waar Lariks hout te koop is in de buurt van Leiden. Anders masave hout maar aanschrijven :)

@henkverhaar, er gaan bij ons per dag 1 brood van 800 gr deeg door heen. In snijden doe ik wanneer ik er zin in heb, snap hoe het werkt i.v.m. gassen die makkelijker kunnen ontsnappen. Anders hoef je niet in te snijden. We eten met 4 man van het brood.

Bij de Hornbach: https://www.hornbach.nl/shop/Paal-geschaafd-Lariks-6-8x6-8x270-cm/6548309/artikel.html

Zijn overigens palen van Elephant, komen bij Dekker uit Warmond vandaan.
Ik heb ze hier liggen voor een tuintafeltje, de kwaliteit viel me niet eens tegen voor een bouwmarktpaal, wel de knappe eruit zoeken.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Dank je wel William. Ik wil toch nog eens naar hornbach toe maar een klapperende pas heeft me daar tot nu van weerhouden :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.