Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25
    Heb je wel een schulpzaagblad? Anders kan het gaan branden.

Ik zaag het met de lintzaag niet op een zaagtafel.

Zoals je ziet vrouw heeft reeds een patroon uitgezocht en is op een ander weefding de plaatjes aan het zetten. Vind het maar ingewikkeld wat zij doet.

Van dit weefding wil ik dus wel een tekening maken als er interesse in is.
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      20190612_224655.jpg
Bekeken:   152
Grootte:   99,4 KB
ID:        88635
    Laatst gewijzigd door hstraat; 12-06-19 om 21:49.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hstraat Bekijk Berichten
    Ondertussen ook nog een brood gebakken (doe ik ook dagelijks)
    Waarom dagelijks? Ik doe steeds in 1 keer voor de hele week (2 broden van 1200 gram (deeggewicht) elk) - in de Rofco. En die Ikea roostertjes zijn wel heel handig ja. Overigens, zou je je gevormde deeg niet insnijden voordat je het de oven inschiet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hstraat Bekijk Berichten
    Hey tuoh,

Is eiken niet geschikter? Ik wil sowieso wat bij masave hout kopen. Dit was een probeersel en ik heb er 1 fijn geknepen zodat de vrouw weet hoe kwetsbaar ze zijn. Ik had er al rekening mee gehouden dus dit zijn gewoon probeersels om te kijken of het lukte zo dun me lintzaag te verzagen. Dat lukt dus nu nog juiste hout erbij zoeken.
    De vikingen maakten het niet van hout maar van botten. Maar ja ik heb geen botten liggen
    Er staat ergens een kompleet skelet van één of andere ...saurus te koop, daar zitten botten genoeg in
    Eik is door de aanwezigheid van mergstralen nogal kwetsbaar voor breuk, zeker bij dunne delen. Dan is bijvoorbeeld beuk een veel beter alternatief. Maar dat klieft dan weer lastig.
    Bij lariks heb je het beste uit twee werelden, redelijk hard, taai, en klieft toch makkelijk.

Dank voor de uitleg Tuoh! ik ga eens kijken waar Lariks hout te koop is in de buurt van Leiden. Anders masave hout maar aanschrijven

@henkverhaar, er gaan bij ons per dag 1 brood van 800 gr deeg door heen. In snijden doe ik wanneer ik er zin in heb, snap hoe het werkt i.v.m. gassen die makkelijker kunnen ontsnappen. Anders hoef je niet in te snijden. We eten met 4 man van het brood.

HSstraat lariks wordt veel in toepassingen voor tuinhuisjes en schuren gebruikt. Wel opletten dat ze je niet douglas verkopen.

Ik zag inderdaad overal Douglas bij staan. Is het gewoon lariks hout? Zelfde eigenschap als hardhout. Moet me erin verdiepen. voor 9 pond zou ik een set kunnen kopen maar ja... zelf maken geeft meer voldoening.

voor zoiets moet je een stukje mooi hout uitzoeken met een fijne draad.
    liefste een kwartiers stukje.

volgens mij is dat stukje azobe prisma maar moet je het alleen in de andere richting zagen
    de treksterkte van azobe is veel hoger dan die van lariks of doeglas

Hoi Broertje, ik heb inderdaad nog een blok over dat ik kan verzagen. Zie alleen niet hoe ik die ronde randen er dan op kan frezen. Maar goed zie zou ik er ook uit kunnen figuurzagen. Gaat erom dat het rond is natuurlijk. Eerst de duimen laten helen zijn tot op vlees mee geschuurd

die ronde kanten krijg je er ook prima aan met een schaafje en een schuurplankje

Forum Rechten