Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Maak het gewoon allemaal niet te zwaar..... dat is de Katsu frees ook niet. Prima ding voor wat het is, maar dat is het lichtere freeswerk.

Mooi freestafeltje hoor, leuke frees ook wel. Maar dat mensen daar iets achter zoeken "komt uit dezelfde fabriek" Gewoon een chinese copie, maar mooi licht freesje. Wat ik mij nog afvroeg, zouden mensen eerder een lichtere of zwaardere frees in zo'n tafel hangen? Heeft het zin om er een in te hangen waar 12mm frezen inpassen of brengt dat weinig?
    Ik heb in China (yes, ook alweer in China) zo'n lock-miter bit gekocht, met een 8mm as, maar dat is een heftige frees, en eigenlijk vertrouw ik zo'n grote frees eerder met een 12mm as.
    Verder zag ik in bouwplannen van een router tafel uit een amerikaans tijdschrift dat er ook een soort "startpin" nodig is waar je het werk eerst tegenaan schuift voor je tegen de volgfrees aan beweegt, en bij andere plannen zie je dit weer niet. Meningen? Vermoedelijk voorkomt het dat de frees hapt en het werk naar rechts toe weg geslagen wordt, hebben mensendit meegemaakt?

De zwaarte van je frees pas je normaal aan aan het gebruik..... in een tafel is een zwaarder model meestal niet gelijk een groot nadeel omdat je het werkstuk beweegt en niet de frees. Maar een zware frees is een licht tafeltje is ook niet handig.

En zo’n starter pin is bij werk zonder geleider vaak erg prettig.... die schroef je normaal in de freesplaat.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietjeekes Bekijk Berichten
    deze via dezelfde site besteld als waar ik die katsu heb gehaald.
    Als je wil stuur ik wel in PB de link.
    Je mag het zo ook wel plaatsen hoor, daar is geen regel tegen.
    Mvg,

Richie

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk Berichten
    Je mag het zo ook wel plaatsen hoor, daar is geen regel tegen.
    Hier is de link dan:
    https://www.aimtools.co.uk/collectio...katsu-trimmers

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2016
    zo na paar keer de tafel gewoon gebruikt te hebben om de kanten afteronden. toch de snelle en simpele geleider gemaakt.
    dit als een scharnierende geleider.

deze klem ik dan vast op de tafel met een lijmtang.
    De maataanduiding op de inleg heeft er voor gezergt dat deze perfect in het midden van de tafel werd gemonteerd.

Zoals jullie kunnen zien werkt dit perfect en ben ik toch met verstomming geslagen van de "kracht" van deze frees.
    Natuurlijk niet in hard hout gefreesd maar toch een sleuv van 15mm diep en 20mm breed in 2 stappen gedaan elks van 7.5mm.
    .
    Deze balk is trouwens al voor een magneetbord aan de muur te bevestigen.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    De kunst is nu om de zwengels te gebruiken om de geleider te verstellen

Mijn (vrij zware) freestafel ligt los op twee schraagjes. Is voor de meeste werkstukken prima. Voor het zwaardere werk zet ik het blad met twee lijmklemmen vast op de schraagjes en gaat onderop de dwarsligger een zak zand.

Forum Rechten