Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Cursus schuren.

Cursus schuren.

Er is blijkbaar geld te verdienen met het geven van cursussen dus bij mij kun je een cursus volgen om te leren hoe je schuurpapier op de juiste wijze moet gebruiken. Ik leer je hoe je het van de rol moet afscheuren en hoe je het moet vouwen en natuurlijk het schuren zelf . De cursus duurt ongeveer 10 minuten en kost 25 euro per persoon. Laat maar weten of je interesse hebt.

Re: Cursus schuren.

Hmm DervishD, als je post sarcastisch bedoeld is, ga je er waarschijnlijk niet populair van worden.

Vanwaar deze zielige reactie? Is het nu zo moeilijk om te begrijpen dat niet iedereen houtbewerking als broodwinning ziet? Soms kan het ook gewoon een hobby zijn en is het handmatig werken met (in de ogen van profs) achterhaalde gereedschappen en technieken gewoon leuk!
    Ik geloof echt dat je als scheepstimmerman een echte stielman bent, maar inplaats van neer te kijken op de hobby-houtbewerker, laat ze delen in je kennis.
    Ik sta zelf ook beroepsmatig in het hout maar ik kan schrijnwerkerij tegen de tijd en om den brode wel scheiden van het, in mijn geval, instrumenten maken waar ik waarschijnlijk veel te lang aan werk maar het is gewoon leuk.

Zowel Annette als Caspar hebben met hun werk laten zien dat ze vaklui zijn. Ik vind het leuk om van hen wat te leren (al heeft schaven maken nou toevallig even niet mijn belangstelling).
    Ja, ze vragen er geld voor, maar is dat nou zo erg? Ik ken ze niet persoonlijk, maar heb niet het idee met een stel gewetenloze geldschrapers te maken te hebben. Eerder met bezeten vakidioten en dat bedoel ik als een compliment.

Nee, dan DervishD, een zelfverklaard vakman van wie we nog geen werk hebben gezien, die zal wel eens even laten zien over een goed gevoel voor humor te beschikken. Het is een gave hoor, een forum te verzieken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jokke
    Vanwaar deze zielige reactie?
    Ik vond het geen zielige reactie maar goed. Waarom? Omdat een cursus schaven of iets dergelijks geld klopperij is. Op de werf waar ik werk zijn ook een aantal klanten die zelf aan hun boot meewerken of liggeld betalen om bij ons op de werf aan hun boot te hobbyen. Een van de klanten die liggeld betaald en zelf aan z'n bootje klust zei tegen ons dat hij in 2 weken meer van ons heeft geleerd door alleen maar te kijken hoe wij werken dan van alle cursussen die hij heeft gevolgd. Ik snap best wel dat het voor de meesten hier een hobby is maar kom op zeg, je gaat toch niet betalen om te leren hoe je een handschaaf moet gebruiken. Gewoon een stuk hout en een schaaf pakken en beginnen. Je merkt vanzelf wel wat wel en niet werkt.

En wat foto's van mijn werk.
    http://www.privateeryachts.com/vletteninterior.html De keuken op de eerste rij foto's heb ik gemaakt, de stuurstand daarnaast ook. De salon op de eerste foto van de middelste rij ook, de vloer op die foto heb ik ook gelegd en ik heb de ovale tafel gemaakt.

http://www.privateeryachts.com/Kotterinterior.html
    De linker badkamer heb ik gemaakt evenals de keuken en de achterhut op de onderste rij.

Zo kan ik nog wel even doorgaan maar het idee is duidelijk.

moet wel zeggen dat ik de reactie begrijp van de schrijver.

Jullie lopen algemeen te zeuren als er een inca verkoper langs komt die de machinetjes hobbymatig maakt.

En over schaven en derg. maken niet.

Daarbij horen die punten ook thuis in Markplein en niet bij handgereedschap.
    Gezien je iets aanbied,

De reactie van de schrijver is ook lollig bedoelt.
    Dus er niet te zwaar aan tillen.

Dan wordt de sfeer van het forum ook niet bezoedeld.

DervishD; waar heb jij je vak geleerd? Op een gratis school? Ik snap je reactie enigzins wel. Maar ik moet ook toegeven dat jij er best wel over de top mee omgaat. Niet iedereen heeft het geld, nog de ruimte om een vierzijdige, een goede grote freestafel en ander mooi elektrisch materieel in zn hobby-schuurtje neer te zetten. En als je niet in de houtwereld zit, maar het toch als hobby gebruikt. Dan mag je best aan die mensen een cursus geven tegen een vergoeding.

Jullie klanten kunnen wel liggeld en alles betalen. Maar als ze nu thuis zijn, kunnen zij ook nog steeds niet een paneeltje profielen. Noch de machines hebben ze er voor, noch het handgereedschap. Degene die meedoen aan de cursus die zullen in hun eigen schuur in elk geval meer kunnen dan jullie klanten.

Waar gaat dit allemaal over?

Waarom niet al die energie in de hobby steken i.p.v. zo een nutteloze discussie.

( gebeurt laatste tijd best regelmatig)

Groeten Berton

Een dergelijk topic maken zegt erg veel over je. Ga liever ergens anders heen dit soort gedrag is gewoonweg zielig. Man hoe oud ben je...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door August
    Man hoe oud ben je...
    Lichamelijk of geestelijk?

Forum Rechten