cursus houten schaven maken

annette

Actieve deelnemer
10 apr 2008
163
0
www.fingerprintfurniture.nl
hoi allemaal-

ik ben bezig weer een cursus schaven maken te organiseeren-deze keer bij mij in de werkplaats en niet in renkum.ben al door 2 mensen benadeert maar heb nog 2 á 3 nodig om het voor mij rendabel te maken.
de cursus kan of 3 dagen á 6 uur achter elkaar of op bvb 3 zaterdagen -dat valt allemaal te bespreken.
graag mailen of bellen als jullie belangstelling hebben.
annette@fingerprintfurniture.nl
0627273415

annette
http://www.fingerprintfurniture.nl
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi Annette, ik weet nog niet of dit iets voor mij is maar misschien kun je iets posten van wat je dan wilt gaan maken, paar voorbeelden of foto's van het bouwproces zodat mensen een idee hebben van wat voor moois ze gaan leren.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
ik had gisteren ook al gekeken op je site en ik zie geen enkele schaaf op staan.

Daarbij ben ik ook nieuwsgierig hoe ze eruit zien.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Die eeuwige rare bescheidenheid van onze beste meubelmakers :eek: :eek: . Ik zal Annette wel even introduceren voor de nieuwkomers. Annette Koehnen is, volgens mij, de enige Nederlandse meubelmaker (ster) die het College of the Redwoods met goed gevolg doorlopen heeft. Kijk maar op de website onder graduates, http://www.crfinefurniture.com/default.html. Naast allerlei andere bekende namen staat daar ook "onze" Annette. Deze opleiding op deze school is voor een groot deel vormgegeven door James Krenov en Annette heeft nog met hem gewerkt en geleerd. Krenov is voor velen de grootste meubelmaker van de vorige eeuw, maar hij was ook een soort filosoof en een groot voorstander van zelfgemaakte houten schaven. Dat kun je dan ook wel zijn handelsmerk noemen.
Dus door een cursus bij Annette te volgen, zit je heel dicht op de kennis van Krenov, de bron en inspiratie voor veel moderne designer/maker meubelmakers.
Als je op de lijst graduates kijkt, zie je vast veel meer bekende namen, zoals: anissa kapsalis van FWW, Yeung Chan, David Finck, Bob Sanderson, adrian ferrazuti. Echt heel bijzonder wat getalenteerde mensen daar voor extra zetje hebben gekregen. Als wij in Nederland wat meer ook voor kwaliteit en ambacht zouden hebben, zou Annette veel meer in het nieuws verschijnen dan nu. Ze is nog steeds een zeer ondergewaardeerde ontwerpster/meubelmaakster!!

jaap



Een citaat van James Krenov:

"Fine things in wood are important, not only aesthetically, as oddities or rarities, but because we are becoming aware of the fact that much of our life is spent buying and discarding, and buying again, things that are not good. Some of us long to have at least something, somewhere, which will give us harmony and a sense of durability-I won't say permanence, but durability-things that, through the years, become more and more beautiful, things we can leave to our children. We can enjoy them while we are here, and even if we can't surround ourselves with these things, they should be here for those of us who long for this sort of thing."

-James Krenov, A Cabinetmaker's Notebook
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Mooi gezegd Jaap!! Ik herinner me nog goed de eerste keer dat ik het werk van Annette zag: Mijn eerste bezoek aan Vormgevers in Hout. Daar stond een kastje in de stijl van Krenov. Een tijd lang heb ik naar dit kastje staan kijken. Erg bijzonder!
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Annette, bedoel je toevallig Renkum bij Wageningen?
Zo ja, is dat echt niet een optie (ivm de veel centraler ligging)? Op zich best interesse in de door jou aangeboden cursus, maar om daar nou meerdere keren tot halverwege Noord Holland te moeten rijden, tja.
 

annette

Actieve deelnemer
10 apr 2008
163
0
www.fingerprintfurniture.nl
....jaap toch....
waar is die blosende smiley toch...
persoonlijk vindt ik dat sergij kirilov die eer verdient.

nee,helaas de werkplaats in noordholland.renkum staat op het moment niet op het programa.niet genoeg anima daar blijkt....ik regel het daar niet zelf,dat doet hans koot.laat hem gewoon weten dat je belangstelling hebt,misschien organiseert hij dan weer iets met mij.

ergens op dit forum staan fotos van een paar schaven,is wel een tijd terug herinner ik me- 18.nov.2008 of zo.
groet
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
helaas ontbreekt me nu ff de tijd ervoor maar het is wel iets wat ik graag zou doen.

Overigens heb ik dan idd qua locatie meer oog voor Renkum dan voor Noord Holland...

Wat kost de cursus overigens? Of heb ik er over heen gelezen ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.