Schaal van Sierkers

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Onlangs heb ik een stuk sierkers gekregen en daar deze schaal uit gedraaid. Afm plm 32 * 13 cm en wanddikte plm 12 mm. Vanwege de scheurtjes mn in de buitenkant bij de kern heb ik de rand naar binnen naar laten gaan. Die scheurtjes zijn zo goed mogelijk gevuld met zwarte CA lijm. NB De vorige schaal in kersenhout was wat levendiger, komt dat door het verschil tussen fruit- en sierkers??

Foto's

DSC_7004.jpgDSC_7013.jpgDSC_7015.jpgDSC_7014.jpgDSC_6994.jpg
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Mooie schaal!
Een kersenboom (eetbare of sierkers) en andere soorten fruitbomen bestaan altijd uit twee verschillende soorten. De onderstam die meestal een 'wilde' soort is en de kroon met de vruchtdragende takken die hier op geënt is. Stam en takhout kunnen dus behoorlijk verschillen. Maar de stam van een sier en fruitboom kunnen wel dezelfde zijn.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Mooie schaal!
Een kersenboom (eetbare of sierkers) en andere soorten fruitbomen bestaan altijd uit twee verschillende soorten. De onderstam die meestal een 'wilde' soort is en de kroon met de vruchtdragende takken die hier op geënt is. Stam en takhout kunnen dus behoorlijk verschillen. Maar de stam van een sier en fruitboom kunnen wel dezelfde zijn.

Mathieu, dank je wel, dat is duidelijk, in beide gevallen had ik een stuk van de onderstam (niet van takken) dus dat moet dan wilde kers zijn gewesst.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.