Aanschaffen diverse soorten hout

Jacco

Nieuw lid
29 mei 2019
5
0
Hoi allemaal!

'Nieuw' op het forum hier (al tijden een lurker, nu eindelijk eens aangemeld) & zoekende naar diverse houtsoorten zoals eik, acacia etc..
Sinds het kopen van mijn eerste (klus)huis enkele jaren terug ben ik met veel plezier aan het klussen geslagen. In die tijd heb ik mijn gereedschap aardig uit weten te breiden & ontdekte ik hoeveel ontspanning ik haal uit het bezig zijn met hout.

Mijn eerste echte hout project waren simpele dingen als een lampvoet & kapstok, en een jaar terug een grote Douglas overkapping die ik zelf getekend & gebouwd heb.
In mijn vrije tijd ben ik nu veel bezig met het klussen bij anderen & het opknappen/maken van meubels etc. Voor volgend jaar staat een eiken loungeset op de planning om zelf te maken.

Nu koop ik vaak mijn hout bij de houthandel, zowel gedroogd als niet gedroogd. Nu ik ook zaken zoals zwaluwverbindingen ed meer wil oefenen wil ik wat opbergkistjes enz gaan maken voor oa mijn narex beitels. Waar kun je relatief goedkoop eiken (of andere houtsoorten) in verschillende diktes aanschaffen?
 

Jacco

Nieuw lid
29 mei 2019
5
0
Ik zoek in de omgeving van Werkendam/ Gorinchem. Zelf langs kunnen gaan is natuurlijk altijd leuk, maar zeker voor kleinere stukken is per post ook mogelijk misschien
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
kijk voor eiken op marktplaats.nl oude vloerdelen, oude tafels... voor een habbekrats koop je vaak een leuke stapel eiken
 

Jacco

Nieuw lid
29 mei 2019
5
0
Ook een goede tip toxiq, thanks! Ligt zo voor de hand, maar niet bij stil gestaan.

Ik heb eventjes gespiekt & inderdaad valt er wel wat eiken te vinden. Helaas vind ik daarnaast niet veel andere mooie houtsoorten, maar voor eiken kan marktplaats uitkomst bieden.
Op de site van Massave blijkt gelukkig het eea te vinden:p

Wel ben ik benieuwd waar jullie vaak jullie hout halen? De 'bulk' wordt gehaald bij de houthandel zelf?
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Ook een goede tip toxiq, thanks! Ligt zo voor de hand, maar niet bij stil gestaan.

Ik heb eventjes gespiekt & inderdaad valt er wel wat eiken te vinden. Helaas vind ik daarnaast niet veel andere mooie houtsoorten, maar voor eiken kan marktplaats uitkomst bieden.
Op de site van Massave blijkt gelukkig het eea te vinden:p

Wel ben ik benieuwd waar jullie vaak jullie hout halen? De 'bulk' wordt gehaald bij de houthandel zelf?
Als je bij Massave iets niet kunt vinden kan die het wel voor je bestellen. Staat nog op mijn wensenlijst daar eens langs te rijden, maar afstand is beetje groot

@de Haan pas gezaagd hout is lastig bewerken :)
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Andershout kan je ook benaderen, weet niet of ze aan particulieren leveren
 

Jacco

Nieuw lid
29 mei 2019
5
0
@Hstraat, klopt helemaal wat je zegt! Inmiddels contact gehad met Rick & er is al wat hout onderweg.

Had niet verwacht zo snel en vriendelijk geholpen te worden..dit keer via de post & snel eens een bezoekje aan Zwolle.

Uit nieuwsgierigheid heb ik vandaag het Masave 'blog' eens doorgespit & het was wel duidelijk dat dit het juiste adres is voor hout!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.