Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 34

Onderwerp: Kregg-schroeven

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Ik heb die klem indertijd gekocht maar gebruik die zelden of nooit. De klem is bedoeld om de verbinding te fixeren. Door de schuine hoek waaronder je de schroeven aantrekt wil het hout wel eens licht verschuiven. Ik werk liever met wat domino's die ook nog wat bijdragen aan de sterkte. Deuvels zijn ook bruikbaar in dit geval. Als je van buiten naar binnen schroeft kun je ook een latje achter de plank klemmen zodat het niet kan verschuiven.

Ik heb er een gekocht bij Aliexpress, en er hier een stukje over gepost, werkt prima.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944 Bekijk Berichten
    Ik heb die klem indertijd gekocht maar gebruik die zelden of nooit. De klem is bedoeld om de verbinding te fixeren. Door de schuine hoek waaronder je de schroeven aantrekt wil het hout wel eens licht verschuiven. Ik werk liever met wat domino's die ook nog wat bijdragen aan de sterkte. Deuvels zijn ook bruikbaar in dit geval. Als je van buiten naar binnen schroeft kun je ook een latje achter de plank klemmen zodat het niet kan verschuiven.
    Hallo WR, begrijp ik het goed dat je domino's naast je pocketschroeven gebruikt?
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFlab Bekijk Berichten
    Ik heb er een gekocht bij Aliexpress, en er hier een stukje over gepost, werkt prima.
    Is misschien mogelijk dat je schijft waar of een link daarnaar plaatst.

Mvg, .

Jawel, als je belooft volgende keer de "zoek" functie te gebruiken

Aliexpress Kreg Jig

Dit vond ik op Alieexpress.
    https://nl.aliexpress.com/wholesale?...mp+pocket+hole
    Maar niet meteen de Right Angle Clamp om hoekverbindingen vast te zetten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFlab Bekijk Berichten
    Jawel, als je belooft volgende keer de "zoek" functie te gebruiken
    Aliexpress Kreg Jig
    Als je weet welke woorden je moet gebruiken om te zoeken is het makkelijk zat maar als je deze niet weet is het wat moeilijker.
    Dus best wel gezocht hoor, maar de vraag op het laatst ging over die klem en niet over de jig zelf.
    Ik dacht dus dat jij die klem ook had gekocht in het verre oosten, maar toch bedankt voor de moeite.
    Mvg, .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benensam Bekijk Berichten
    Dit vond ik op Alieexpress.
    https://nl.aliexpress.com/wholesale?...mp+pocket+hole
    Maar niet meteen de Right Angle Clamp om hoekverbindingen vast te zetten.
    Er is een Kreg youtube filmpje over een ladekastje (deze), waarin ie van die klemmen gebruikt om de lade in elkaar te zetten, zo'n C-clamp met een ding eraan waar je twee planken haaks kunt houden, bedoel je zo'n klem? Die heb ik idd nog niet in china gezien.
    Maar met zo'n ding: Klem met pocket insert lukt het ook toch?

Deze lijken mij handig box clamps van woodpeckers maar ook die heb ik nog niet elders gevonden.
    Laatst gewijzigd door LFlab; 20-06-19 om 09:49.

"C-clamp met een ding eraan waar je twee planken haaks kunt houden" zo"n klem inderdaad.
    De Woodpeckers, lijkt me ook handig.
    En ik vond volgend filmpje. Leuk klein projectje misschien.
    https://www.youtube.com/watch?v=iSX2...ature=youtu.be

Zoeken op right angle clamp bij Ali levert wel wat op, bv onderstaande. Niet heel duur...

https://m.nl.aliexpress.com/item/329...w1561028037772

Forum Rechten