Kregg-schroeven

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Hallo,
Voor de te maken kasten in mijn workshop ga ik werken met Kregg pocket holes. Ik gebruik Multiplex van 1,8cm.

Welke lengte van schroeven dien ik dan te gebruiken?
Zijn er alternatieven voor de Kregg-schroeven?
Waar kan je deze het voordeligst kopen?

Ook het vierkante aandrijfkopje dat je hiervoor nodig hebt dien ik nog aan te kopen.

Thanks alvast.
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
https://www.baptist.nl/m/houtbewerk...even-19-mm-fijne-draad-tbv-hardhout-100-stuks

Hier staat precies welke maar schroeven je voor elke stukje moet gebruiken. Even bij de afbeeldingen kijken.
Precies dezelfde schroeven kosten overal ongeveer even veel, ook van andere merken. Maar vaak genoeg gebruik ik ook gewone bol kop schroeven (wel met voor punt) Werkt praktisch net zo goed maar is echt heel veel goedkoper. Maar goed, dat merk je eigenlijk pas als je een paar honderd schroeven weg schroeft.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Kijk eens bij https://www.kreg-shop.nl/webshop/page/9/

22,95 voor 1000st is geen gekke prijs volgens mij. Bestel in 1 keer alles dat je nodig denkt te hebben en de verzendkosten vallen dan ook nog mee :)
Wat in de godesnaam moet je als hobbyist met 1000 van dezelfde schroeven? Het mag dan goedkoop zijn, maar als je dat in 2 levens nog niet opmaakt is het alsnog veel te duur. Dan ben je toch veel beter af met een pakketje? Vind ik dan, hoor
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Wat in de godesnaam moet je als hobbyist met 1000 van dezelfde schroeven? Het mag dan goedkoop zijn, maar als je dat in 2 levens nog niet opmaakt is het alsnog veel te duur. Dan ben je toch veel beter af met een pakketje? Vind ik dan, hoor

Ik ben ook maar een hobbyist. Maar als ik even naar de afgelopen +- 5 jaar kijk, heb ik toch al snel 3000+ spax schroeven weggeschroefd in een maatje of 3-4... Afhankelijk van wat je maakt kan het érg hard gaan.

Dan heb ik het wel niet over pocket hole schroeven, maar toch...
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Ik ben ook maar een hobbyist. Maar als ik even naar de afgelopen +- 5 jaar kijk, heb ik toch al snel 3000+ spax schroeven weggeschroefd in een maatje of 3-4... Afhankelijk van wat je maakt kan het érg hard gaan.

Dan heb ik het wel niet over pocket hole schroeven, maar toch...

Precies, Woodies 4x40 heb ik ook al wat doosjes à 500 stuks van versleten in de tijd, maar van de pockethole schroeven nog geen 150 in dezelfde tijd over 4 projectjes. Die zijn nu wel op, maar dat zijn wel ff wat andere aantallen. In die set hierboven zitten er 150 van elke soort zo'n beetje. Dat is voor de gemiddelde hobbyist wel voldoende voor een mooi aantal projecten.

Als ik naar mezelf kijk, ben ik niet zo'n snelle bouwer en zal ik iig die 1000 niet opmaken. Wat ik misschien wel zou doen, is 200 schroeven voor die 7 euro extra voor een groot project bijkopen, zoals de kastjes van TS, maar voor de rest...
 

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Weten jullie een goed en goedkoper alternatief voor de Kreg Right Angle clamp?
Lijkt me zeker wel nuttig maar vind ze nogal duur.
 

WR1944

Oud hout
Ik heb die klem indertijd gekocht maar gebruik die zelden of nooit. De klem is bedoeld om de verbinding te fixeren. Door de schuine hoek waaronder je de schroeven aantrekt wil het hout wel eens licht verschuiven. Ik werk liever met wat domino's die ook nog wat bijdragen aan de sterkte. Deuvels zijn ook bruikbaar in dit geval. Als je van buiten naar binnen schroeft kun je ook een latje achter de plank klemmen zodat het niet kan verschuiven.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik heb die klem indertijd gekocht maar gebruik die zelden of nooit. De klem is bedoeld om de verbinding te fixeren. Door de schuine hoek waaronder je de schroeven aantrekt wil het hout wel eens licht verschuiven. Ik werk liever met wat domino's die ook nog wat bijdragen aan de sterkte. Deuvels zijn ook bruikbaar in dit geval. Als je van buiten naar binnen schroeft kun je ook een latje achter de plank klemmen zodat het niet kan verschuiven.

Hallo WR, begrijp ik het goed dat je domino's naast je pocketschroeven gebruikt?
Mvg, :).
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Jawel, als je belooft volgende keer de "zoek" functie te gebruiken :D
Aliexpress Kreg Jig

Als je weet welke woorden je moet gebruiken om te zoeken is het makkelijk zat maar als je deze niet weet is het wat moeilijker.
Dus best wel gezocht hoor, maar de vraag op het laatst ging over die klem en niet over de jig zelf.
Ik dacht dus dat jij die klem ook had gekocht in het verre oosten, maar toch bedankt voor de moeite.
Mvg, :).
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Dit vond ik op Alieexpress.
https://nl.aliexpress.com/wholesale...20190620001218&SearchText=c-clamp+pocket+hole
Maar niet meteen de Right Angle Clamp om hoekverbindingen vast te zetten.

Er is een Kreg youtube filmpje over een ladekastje (deze), waarin ie van die klemmen gebruikt om de lade in elkaar te zetten, zo'n C-clamp met een ding eraan waar je twee planken haaks kunt houden, bedoel je zo'n klem? Die heb ik idd nog niet in china gezien.
Maar met zo'n ding: Klem met pocket insert lukt het ook toch?

Deze lijken mij handig box clamps van woodpeckers maar ook die heb ik nog niet elders gevonden.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.