Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Hoe zou dit in elkaar zitten

Hallo,ik vraag me eigelijk af of dit gewoon planken op elkaar zijn of zit er meer achter?
    Schermafbeelding 2019-06-02 om 09.42.13.jpg

Ik verwacht dat deze hol is.
    Foto is te slecht om te zien waar kops hout zichtbaar is.
    Om en om stapelen is de eenvoudigste manier om dit stabiel te krijgen.
    sometimes you just need a bigger hammer

Op de foto is al een beetje te zien dat het een frame is waar latjes tegen zijn bevestigd. Massieve planken zou niet alleen een drama zijn wat betreft de werking van het hout maar je bankje zou ook niet te tillen worden...
    Een goed en stabiel frame is hier het geheim, en dan veel werk om de latjes te bevestigen. En het lijkt zelfs alsof ze een verstek voor de hoeken gebruiken, die blijven op termijn ook nooit mooi dicht bij een buitenmeubel. En gaan vast allerlei scherpe hoekjes opleveren.

Niet het meest duurzame ontwerp in mijn optiek....
    Laatst gewijzigd door GH1; 02-06-19 om 10:07.

Het lijkt mij een vierkant frame van dikke balken, waar de latjes op getimmerd zijn. De hoeken zijn in verstek gezaagd.
    Met een goede kwaliteit ‘buiten’ hout (teak, eik, douglas, oid) kan dit lang goed blijven. Na regen zal het hout snel drogen. En met voldoende rachels achter het hout, zal het best stevig zijn.

Het is niet mijn smaak, maar wel leuk verzonnen.
    Groeten, Raymond

Forum Rechten