Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 30
    Vanmorgen nog even wat verder gegaan
    De motorzaag maar niet gebruikt ivm het tijdstip
    Gewoon met de accuslijptol met een kettingzaag blad erin van Ali
    Ging perfect
    Daarna met grove schuurschijf erop de boel wat ronder en gladder gemaakt
    Nu genieten van het weer20190531_124855830_iOS.jpg20190531_125456123_iOS.jpg20190531_130354477_iOS.jpg

Even lopen zoeken maar ik denk dat onderstaand filmpje (zijn 2 delen) je een heel eind op weg helpen. Maat van mij wil het ook gaan doen en ik heb gelukkig een overbuurmeisje wiens vriendje dit heel vaak doet

Dit is het filmpje wat ik gisteren bedoelde, maar niet meer kon vinden!
    In het 2de deel zie je in het begin hoe hij het hele blad door een vandiktebank haalt.

Deze kende ik nog niet
    Wat me opviel is dat ze het spinthout toch allemaal eraf steken
    Mijn dochter vond dit juist mooi ,maar misschien toch beter van niet
    Tevens het stukje over van tevoren zijkant en onderkant in te smeren voor je verder gaat met epoxy

Nadeel wat ik wel heb is dat ik niet alles in 1 keer door vlakbank kan halen aangezien die "maar" 60 cm is
    Maar denk dat ik de 2 zijkanten er later aan zet en bijwerk met een spuitje met epoxy waar nodig

Hier vlak in de buurt zit wel een oude zaagmolen waar ze zag ik tot 120 kunnen schuren in de machine

Leuke leerzame video ,bedankt hiervoor

De maker van de tafel in het filmpje ging ook naar een groot bedrijf waar ze zo'n brede vandiktebank hadden.
    Moet in Nederland toch ook vast te vinden zijn? Voor een kleine/middelgrote bijdrage?

Spinthout haal ik zelf eraf met een kleine scherpe bijl, dat gaat best snel. Dan met grove schuurschijf op de slijptol. Soms gaat het verbranden en dan moet je wisselen. Maar als het loopt dan kun je mooi de natuurlijke nerf volgen. Net door een laag heen schuren en dan door. Geeft wel een mooie rand

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keeswest Bekijk Berichten
    De maker van de tafel in het filmpje ging ook naar een groot bedrijf waar ze zo'n brede vandiktebank hadden.
    Moet in Nederland toch ook vast te vinden zijn? Voor een kleine/middelgrote bijdrage?
    Hij heeft het wel over een super brede vandikte bank. Maar zo te zien is het een breedband schuurmachine, en met meerdere aggregaten. Zo'n ding kan wel iets op de goede dikte krijgen maar dat gaat vele malen langzamer dan een vandikte bank. Maar deze machines zijn zeker ook in Nederland te vinden!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Deze gasten hebben wel heel veel ervaring en gaan over op een nieuw merk epoxy. Ondertussen wordt wel heel veel informatie gegeven over het gieten met oud en nieuw. Verder zijn er van hun filmpjes waarbij ze vlakken met een robotarm.

Jeroentje

Erg intresant deze ga ik ook met veel intresse volgen
    mvg Tom
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Gaat nog wel even duren voor ik groot blad ga maken met epoxy
    Vanmorgen even vocht gemeten in het hout , en vanavond in de woning door een vloerenlegger
    Beide waardes vielen nog best tegen , vooral voor epoxy lijkt mij

Dus nu eerst een gewone boomstamtafel maken en maar afwachten hoe dit er volgend jaar uit ziet
    Kunnen we altijd nog zien of het mee is gevallen ,of dat het verzaagd of ergste geval haardhout wordt

Epoxy al wel besteld dus van wat rest stukken na het zagen wat kleine tafeltjes maken om te testen hoe het me afgaat
    Vandaag mezelf voor straf maar beloond met een nieuwe eigen lamellenfrees

Forum Rechten