Boomstam tafel voor dochterlief

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Wat maakt een mens toch een omwegen als hij/zij uit is op een nieuwe lamellenfrees he?! :<) :<) Heb je nog overwogen om het hout kunstmatig te laten drogen bij/via een "bevriende" (fijn)houthandel?
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Wat maakt een mens toch een omwegen als hij/zij uit is op een nieuwe lamellenfrees he?! :<) :<) Heb je nog overwogen om het hout kunstmatig te laten drogen bij/via een "bevriende" (fijn)houthandel?
Haha ja , wat frees betreft
Zeker overwogen te laten drogen elders
Komende weken wordt een partij hout van mij gezaagd , vooral de douglas voor de schuur, daar is bij 1 zagerij ook een droogkamer
Alleen vrees ik dat het aan tijd gaat ontbreken vrees ik , ivm met komst van A een pup en B bouw van schuur
Zat nu op rond 25 % vocht
Onze dochter zal rond eind van de maand hun huisje betrekken denk ik dus een voorlopige eiken tafel zal het beste passen gok ik
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Heb een tijdje terug ook een epoxy tafel gemaakt, ik had dit al lang op de planning staan. Ik vond het best spannend om eraan te beginnen maar achteraf wel heel leuk hoor. Zie bijgevoegde foto's, het is donker gekleurd eikenhout geheel ingegoten in de epoxy en afgewerkt met dd lak.
mvgr Nolepoxy 1.jpgeooxytafel.jpg
 
Laatst bewerkt:

Keeswest

Actieve deelnemer
6 mei 2019
108
5
Zaanstad
Mooi gedaan, Nol.
Heb je ook foto's van het produktieproces?
En kun je meer vertellen over je werkwijze, je materialen en waar je ze gekocht hebt?
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Dank je,het was een leuke klus met wel het nodige uitzoekwerk maar er staan veel filmpjes op internet die heel handig zijn. Ik heb helaas te weinig foto's gemaakt, vergeet ik telkens. Maar ik heb 2 voldoende gedroogde eiken boomstamdelen gekocht 5.5 cm dik deze heb ik bij een naburig bedrijf door een grote vlakschuurmachine laten doen om het geheel voldoende vlak te krijgen. Hierna donker gekleurd met Rubio monocoat charcoal, dit vind ik echt fantastisch spul. Hierna epoxy en benodigde materialen besteld bij Duursma in Friesland. Fijn telefonisch contact met firma Duursma over hoe je e.e.a. moet aanpakken, dit was echt heel handig als je nog weinig ervaring hebt met epoxy. Ik heb ze denk ik wel een keer of 6 gebeld.
Mijn advies begin er gewoon aan, het ziet er moeilijker uit dan het uiteindelijk is.tafel klem.jpg
 
Laatst bewerkt:

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Epoxy al wel binnen ,maar gaat projectje worden voor de winter of voorjaar als ik de werkplaats af heb
Tijdje niets aan gedaan ivm met plotselinge komst van 2 jonge hondjes komende maand.


Poten zijn wel mooi zwart nu en "tijdelijke" tafelblad is nu dus ook af en zojuist in de 1e laag hardwax gezet

20190730_190048375_iOS.jpg20190730_190036933_iOS.jpg20190730_190052812_iOS.jpg20190730_190101551_iOS.jpg20190730_190116695_iOS.jpg20190730_190104653_iOS.jpg
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
140
55
Wat een vakwerk om te zien, en dit word dan een "tijdelijk" blad, :cool:
Ik vind dit al oogstrelend schitterend
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.