Elektra Beckum HC260M onderdeel

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Goedemiddag,

Sinds 2 weken ben ik de blije bezitter van een 2de hands Elektra Beckum vlak van diktebank. De afgelopen dagen heb ik er aardig wat mee geschaafd (zal nog wat resultaten posten) maar nu is ineens het bandje voor het doorvoeren bij het van dikken geknapt. Op kruis.nl en een duitse site die ik via dit forum tegen kwam is dit artikel helaas niet te bestellen. Is hier iemand die een idee heeft waar dit wel kan? Of andere oplossingen?

En nog een vraag, de doorvoerrol, hoort die aan beetje plakkerig te zijn? Voor mijn gevoel was ie dat in het begin wel een beetje maar nu niet meer, er lijkt wat hout aan te kleven ofzo

Het gaat om nummer 256 van onderstaande afbeelding
Knipsel.jpg

20190601_133612.jpg

20190601_131532.jpg

20190601_133545.jpg

Alvast bedankt!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Als je geen originele meer kan kopen, kan je bij elke aandrijfboer een riem op maat laten maken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Wat ik zo snel kan vinden. Poly-v 260J/660PJ past losjes maar werkt. Lijmen met secondelijm. Nieuwe strook rubber kopen en lijmen met secondenlijm.
 

Vels

Actieve deelnemer
12 jun 2016
103
3
Hellendoorn
Zou dit het zelfde riempje zijn als bij een scheppach vlak van diktebank, dan kun je deze wel bestellen bij T.W. In Den Ham Overijssel. Als je op marktplaats scheppach zoekt, kun je hem wel vinden
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Nuttige adviezen, de maat is 57,5cm lang, 1,7cm breed en 0,3 dik
Hoe bedoel je lijmen? Maakt ie dan niet elke keer een sprongetje op het gelijmde deel?
Ik zal de schppach handelaar eens aanschrijven om te vragen of dit ongeveer dezelfde maat is! Op een foto die ik er nu van vind is hij in ieder geval 2 zo smal maar of dat uitmaakt..

De eerste aandrukrol (dus voor de messen) is een metalen getante rol, dan na de messen komt de zwarte rol en dit lijkt me wel iets van hard rubber
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
je zou ook hier kunnen proberen (in duitsland) (prijs op aanvraag, dus waarschijnlijk niet op voorraad, maar wel leverbaar)
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
De Metabo/Rekord enz.machines zijn nog steeds gewoon nieuw te koop dus ook de onderdelen,neem eens contact op met Metabo ned.ik heb daar goede ervaringen mee.
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Ik had Metabo een mailtje gestuurd met de vraag en kreeg het antwoord dat dit niet meer leverbaar is. Vond dit wel verbazingwekkend aangezien ze aangeven dat ze tot 8 jaar na productie van machines de losse artikelen nog na kunnen leveren en het hetzelfde riempje is als bij de Metabo HC260.. ben benieuwd naar de reactie daarop.

Ik zal bij de duitse site de prijs even opvragen en anders op de site die Fantic voorsteld bestellen, vind 20 euro zelf vrij aan de prijs voor een rubber riempje maar het is niet anders!
Iemand een idee of onderstaande anders een alternatief is? (ik heb echt geen idee maar is veel goedkoper)
http://www.toolworld.nl/products/8479/V.html?groupId=275

Had ook nog een amerikaanse site gevonden waar het 8 dollar was maar daar was de verzending weer 20 dollar:rolleyes:

Edit: inmiddels een reactie dat ze toch iets op voorraad hebben a 25,-. Blijft een dure hobby:p
 
Laatst bewerkt:

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Bedankt voor alle adviezen, ik heb eerst geprobeerd het te lijmen maar hij schoot meteen weer uit elkaar bij het aanzetten
Omdat ik toch weer wat sneller aan de gang wil heb ik het op de site die Seeker aanraadde besteld, prettig contact gehad met de mensen daar. Meteen ook een doorvoerrol en een voetje meebesteld. Nu afwachten..
Als ik wat meer geduld/tijd had dan lijkt ali inderdaad ook een goed alternatief!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.