Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Handcirkelzaag of tafelzaag?

Hallo allemaal.

Ik vraag mij af wat de beste keuze is om plaatmateriaal zeer nauwkeurig op maat te zagen. Bijvoorbeeld voor het maken van meubels/kasten
    Ik heb zeer beperkte ruimte om te klussen of om spullen te stallen.
    Ik dacht zelf aan een bosch gts 10 j vs een festool invalzaag

Andere ideeën zijn natuurlijk welkom
    Laatst gewijzigd door Athanor; 30-05-19 om 21:39. Reden: Typo titel

Zou dan zelf kiezen voor de invalzaag met een rail.

Een grote plaat op een zaagtafel(tje) is ook niet echt een feest en gevaarlijk kan het daardoor ook nog worden.

De invalzaag is de beste optie. Platen op een tafelzaag is een heel gedoe en potentieel gevaarlijk. Niet voor niets zijn er formaatzagen. Daarbij is de invalzaag mobiel en makkelijk op te bergen.
    Een Festool is zeker prima, maar ik vind ze zelf te duur. Kijk ook eens bij Bosch blauw of Makita, die hebben ook prima zagen en zijn wat gunstiger geprijsd. Ik heb zelf de Makita SP6000J en gebruik deze nu zo'n 7 jaar naar volle tevredenheid.

Laten zagen in een houthandel.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

ik zou als eerste zaag een invalzaag of hand circkelzaag nemen. maar een tafelzaag is zeker geen luxe.

Misschien ook wel interessant een serie video's van Peter Millard over de invalzaag.
    Ook met een goedkope gereedschap en een ander zaagblad komt er in voor.

Idd alleen hebben de zagen hier in de buurt een afwijking van 2/3mm over een lengte van 60cm

Ik heb inmiddels al een tijdje een scheppach waar ik een boel mee heb gedaan met plezier. Maar voor het echt fijne werk is het geen prettige machine

Inmiddels de bosch gkt 55 gce aangeschaft. Wat een verademing in vergelijking met de scheppach die ik had.
    Bedankt voor de reacties.

Tot de volgende vraag

Forum Rechten