Handcirkelzaag of tafelzaag?

Brrod

Actieve deelnemer
12 feb 2019
46
1
Hallo allemaal.

Ik vraag mij af wat de beste keuze is om plaatmateriaal zeer nauwkeurig op maat te zagen. Bijvoorbeeld voor het maken van meubels/kasten
Ik heb zeer beperkte ruimte om te klussen of om spullen te stallen.
Ik dacht zelf aan een bosch gts 10 j vs een festool invalzaag

Andere ideeën zijn natuurlijk welkom
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
De invalzaag is de beste optie. Platen op een tafelzaag is een heel gedoe en potentieel gevaarlijk. Niet voor niets zijn er formaatzagen. Daarbij is de invalzaag mobiel en makkelijk op te bergen.
Een Festool is zeker prima, maar ik vind ze zelf te duur. Kijk ook eens bij Bosch blauw of Makita, die hebben ook prima zagen en zijn wat gunstiger geprijsd. Ik heb zelf de Makita SP6000J en gebruik deze nu zo'n 7 jaar naar volle tevredenheid.
 

Brrod

Actieve deelnemer
12 feb 2019
46
1
Idd alleen hebben de zagen hier in de buurt een afwijking van 2/3mm over een lengte van 60cm
 

Brrod

Actieve deelnemer
12 feb 2019
46
1
Ik heb inmiddels al een tijdje een scheppach waar ik een boel mee heb gedaan met plezier. Maar voor het echt fijne werk is het geen prettige machine
 

Brrod

Actieve deelnemer
12 feb 2019
46
1
Inmiddels de bosch gkt 55 gce aangeschaft. Wat een verademing in vergelijking met de scheppach die ik had.
Bedankt voor de reacties.

Tot de volgende vraag
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.