Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15
    Uit eerdere forumberichten heb ik begrepen dat het hout iets verkleurd onder UV invloeden. Ook heb ik begrepen dat in de loop van de tijd meer gaat glanzen, waarschijnlijk door steeds poetsen/wrijven over de oppervlakte.

Volgens de site/productinformatie van Rigostep (de maker van skylt):
    Het glanzend effect te verwijderen is op te lossen door skylt conditioner aan te brengen. Je reinigt niet alleen de oppervlakte mee, maar het voedt de lak en maakt deze ook weer mat.
    Skylt titanium is ook geschikt voor lichte hout kleur om krasvaste laag te geven. Daarvoor dien je wel eerst 2x skylt original aangebracht te hebben. Het zou de lichte kleur niet beïnvloeden.

Ik moet er bij zeggen dat ik nog geen ervaring heb met skylt. Heb deze inmiddels wel in huis gehaald om de eiken plinten en een kastje mee af te lakken.

Niet zo somber Ronald. Mijn eiken parket heb ik ruim 10 jaar geleden met skylt behandeld en ziet er nog steeds licht uit (wel krassen van de hond inmiddels
    Intussen ook wat eiken meubels behandeld. Zeer tevreden over de uitstraling.

Heb onderlaatst ook skylt mat gebruikt. Ik betaalde 30 euro voor een liter bij een parket zaak. Ik kon er 3 lagen mee aanbrengen op een tafel van 2 bij 1 meter, gewoon met een goedkoop lakvilt rollertje van de action. Zeer mooi, geheel streeploos resultaat. 2e en 3e laag gedaan met een profi rollertje van Gamma, maar het action rollertje was vele malen beter.

IMG_6070.jpg

Guido76, 30 euro voor een liter is wel een hele scherpe prijs. Daar ben ik ook wel in geïnteresseerd. Heb je een adresje voor ons?

Groeten,
    Lex
    Het is maar waar je van hout

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodlex Bekijk Berichten
    Guido76, 30 euro voor een liter is wel een hele scherpe prijs. Daar ben ik ook wel in geïnteresseerd. Heb je een adresje voor ons?

Groeten,
    Lex
    Ja hoor, ik heb dit gekocht bij WJ Parket in Zeewolde. Zo in de winkel gehaald.

Forum Rechten