Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Waarmee eiken tafelblad en salontafel behandelen?

Binnenkort begin ik met het maken van het eiken blad voor mijn salontafel, en daarna van mijn eettafel. Hieromtrent zal ik nog een nieuw draadje starten... (ik kreeg al tips over de bouw ervan en wegens opmerkingen over het vochtpercentage van het hout ligt die nu al een maand of 2 te acclimatiseren...

Nu, om goed voorbereid te zijn zou ik graag al het product bestellen voor de afwerking zodat ik alles in huis heb als ik eraan begin...

Waarmee raden jullie aan om de tafelbladen af te werken? Ik lees veel over Skylt...
    Ik zou de uitstraling van het hout zo natuurlijk mogelijk willen houden en het zou leuk zijn moesten er niet onmiddellijk vlekken zijn als er eens iets gemorst zou worden...
    mvg, seb

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Dan zou ik niet twijfelen en voor Skylt gaan. Uitstraling van onbehandeld hout, maar wel goed beschermd. Heb er al een koffietafel mee behandeld, en die is ongeveer anderhalf jaar later nog steeds vlekkeloos. Laatst ook een computermeubel mee behandeld, om je een idee te geven van de uitstraling:

IMG_20190512_194523.jpg

Skylt...zonder twijfel.... deze week weer een paar liter verwerkt. Mooi product en zeker op eik bijna onzichtbaar maar wel een goede bescherming.

Is het hout met Skylt voldoende beschermd tegen vlekken? Het kan altijd eens gebeuren dat er op een eettafel een glas omgestoten wordt, of eten op tafel valt...

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasaveHout Bekijk Berichten
    Skylt...zonder twijfel.... deze week weer een paar liter verwerkt. Mooi product en zeker op eik bijna onzichtbaar maar wel een goede bescherming.
    Koop je de Skylt online?
    mvg, seb

We spreken dan toch over de Rigostep Skylt Original? Ik ben even aan het kijken om te bestellen, maar blijkbaar zijn er verschillende soorten...
    mvg, seb

ik heb hem het laatst hier gehaald, en ja het is de original.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Yep, de original. De titanium wordt vooral gebruikt op donkere houtsoorten begreep ik. Er is vorige week weer een hele doos gebracht. Ik denk altijd dat ik er erg lang mee kan doen...Hahaha.... Als extra service verkopen we het product nu ook bij het hout.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fantic Bekijk Berichten
    ik heb hem het laatst hier gehaald, en ja het is de original.
    Dank je voor de link! Helaas had ik mijn bestelling geplaatst bij allesvoorparket.nl, nog net voor je reactie... (ik was een beetje ongeduldig, want wou het voor het weekend nog in huis), MAAR, GELUKKIG, heb ik de goeie besteld! Bij jou is die wel wat goedkoper
    mvg, seb

Yep, de original. De titanium wordt vooral gebruikt op donkere houtsoorten begreep ik. Er is vorige week weer een hele doos gebracht. Ik denk altijd dat ik er erg lang mee kan doen...Hahaha.... Als extra service verkopen we het product nu ook bij het hout.
    Thx voor de reactie! Helaas al besteld, voor de volgende pot denk ik ook eens aan jullie!
    mvg, seb

Weet iemand wat skylt doet onder UV invloed? Hun website vermeldt nergens dat er bescherming is. Dus ik vermoed dat het hout in het begin er wel heel origineel blijft uitzien, maar wel donkerder zal worden onder invloed van licht?
    Of is dit effect maar een marketing truukje?
    One, who stops improving himself, has already ceased to be good
    -- Max Bessey

Forum Rechten