Kistje

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Weer eens bezig geweest om een kistje te maken. Heerlijk in alle rust spelen met verschillende houtsoorten.
De gebruikte houtsoorten zijn noten, eiken, esdoorn en ebben.
Alles 1x in de olie gezet en daarna in de was.

Groet Jos.

Attached files
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Joppe, heel mooi kistje, de details zoals de welving, het houtgebruik en de pootjes maken het een heel mooi geheel.

Een klein dingetje wat ik persoonlijk jammer vind is dat ik de schroefjes lijk te zien waarmee het handvatje is vastgezet. Maar doet weinig af aan de schoonheid van het geheel.

Hoe lang ben je hier mee bezig geweest?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Joppe mooie houtkeuze en harmonieus model "sarcofaag". Klassiek model.
Het knopje had wat mij betreft kleiner gekund. Maar ja smaken verschillen.
vr.gr. Jan Pranger
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Scheppie,
Ik weet niet precies hoe lang ik er meebezig ben geweest. Zal gauw richting 10 tot 15 uur zijn geweest. Al het hout komt uit grote stukken dus de voorbewerking zit daar ook bij.

Renault,
Ik hoop dat de link werkt. Maar dit principe heb ik toegepast alleen heb ik de geleiding anders afgesteld.

Groet Jos
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
slim bedacht.
Maar het lijkt me toch niet goed voor de zaag.

Gezien deze hier niet op gebouwd is.

Slijtage aan de as en de lagers.
idem als dit op de motor zit
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Primera,

Hoe slecht het is kan ik niet beantwoorden. Wel is het een bewerking die al heel lang gebruikt wordt. o.a. Voor panelen in paneeldeurtjes werd deze bewerking ook al gebruikt. Alles heeft natuurlijk ook te maken of je het hout met geweld over de machine duwt. Wanneer het rustig gedaan wordt en in stappen, zodat de tanden van de zaag het materiaal weg kunnen halen, gaat het erg soepel.

Groet Jos
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Aha okee. Jij hebt hem zo afgesteld dat je alleen de helft van het plankje affreest dus. Handig om te weten :mrgreen:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.