verlijmen

Piewie

Nieuw lid
2 aug 2016
24
5
Noord-Brabant, Berlicum
collega's,
Hebben jullie tips / oplossingen voor het volgende. Als ik een houtverbinding verlijm en daarna klem, gebruik ik ter bescherming van het werkstuk restblokjes. Daarmee voorkom je dat het werkstuk beschadigd raakt door een afdruk van de lijmklem. Hoe voorkom je dat dit blokje vervolgens vastgelijmd wordt door restjes lijm die uit de verbinding 'kruipen'. Ik heb stukjes aluminiumfolie en plastic gebruikt, maar ook die raken soms muurvast verlijmd.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Hier ook de verpakkingstape. Ik heb standaard een aantal blokjes hout liggen met de tape er al op.
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
transparante verpakkings tape.
Die brede rollen om dozen mee dicht te tapen.

Hier ook verpakkingstape (toevallig de transparante, maar de bruine zal ook wel werken).
Ik gebruik ook wel duck-tape.
Vaak doe ik op de cup en op de vaste bek van de lijmklemmen ook een plakkertje van ducktape, dan komen ze altijd goed los.
Wim.
 

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
Hier ook transparante verpakkingstape. Vershoudfolie kan op zich ook prima, zo weer weg te schuren, maar tape vind ik prettiger werken.
 
Laatst bewerkt:

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Gebruik meestal een schone katoenen lap van mijn oude shirt. Je trekt er makkelijk van af.
Verpakkingstape had ik nog niet aan gedacht, goed idee.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Je ziet ook wel eens dat men papier gebruikt. Simpel wit printerpapier. Is makkelijk weg te halen & je kunt het 'on the fly' toepassen. Dat gezegd hebbend — ik heb wel een stapeltje balkjes en houtjes voorzien van plakband klaarliggen. Alsmede wat stukje betonplex, dat werkt ook goed, al is het wat slipperig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.