Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 75

Onderwerp: Afdak

Hybride Weergave

Afdak

Hallo,wat is de ideale hellingshoek voor een afdak met schaaldelen als dakbedekking , en welke schaaldelen zouden jullie gebruiken?
    Gr,
    Rudy

Hellingshoek zo steil mogelijk. Maar schaaldelen gaan altijd schotelen, er er zit ook altijd een flinke laag spint aan.
    Een veel duurzamere oplossing is opteren voor houten singles, die blijven tientallen jaren goed. Meestal eik, kwartiers gekliefd.

Bij ons staat dit kippenhok met een dak van douglas singels
    Valt echt heel erg tegen en zoals hierboven gezegd trekt heel erg krom
    Zal morgen eens foto maken van een afdak op een terrein bij ons
    Zit een schaaldelen dak op van douglas , ongeveer 5 jaar oud nu
    20190226_142753310_iOS.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J v Veldhuizen Bekijk Berichten
    Heb je hier meer foto's van? Ik heb ook zo'n kippenhok in de planning zitten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J v Veldhuizen Bekijk Berichten
    Hallo,ik heb je een PB gestuurd!

Alle info is welkom!!!!!

Zo gaat het dus worden, koker profiel van 100 en ze willen dit 2m diep in cement plaatsen is dit niet wat overkill !!!!
    2 palen met een tussen afstand van 2m , 2,5m boven de grond en er komen schalien op te liggen schuin afdragend naar 2m
    Schermafbeelding 2019-06-17 om 12.27.01.jpg
    Laatst gewijzigd door rudy; 17-06-19 om 11:30.

Niemand !!!!!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Een kokerprofiel van 100/100.....voor een afdak 2,5m boven maaiveld (als ik je verhaal tenminste goed begrijp) en dan 2m de grond in, in beton??? Da’s ‘n bouwer met weinig zelfvertrouwen. Dan is ie met lengtes van 4,5m aan het stoeien. Kun je die wel terplekke krijgen?
    even alle gekheid op ‘n stokje: ik heb hier achter m’n huis een overkapping staan met polycarbonaat kanaalplaten als dak. Laagste punt= pakweg 2,5m boven maaiveld, hoogste punt aan de gevel op 2,8m, de kap steekt 2,5 m de tuin in en is 4m breed. Er zit een douglas balk aan de gevel 63/163 over de volle breedte, aan de tuinzijde een ditto ligger die op 2 douglas kolommen steunt 120 vierkant.
    Die kolommen staan iets boven maaiveld en rusten op een stalen anker, die met snelbeton ongeveer een 60 cm diep in de grond zit. Geeft dit je een beetje houvast? Of heb ik je vraag niet goed begrepen?
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Alles is afhankelijk van de rest van de constructie, dus wat meer schetsen erbij voegen zou handig zijn.
    Komen er bijvoorbeeld nog ergens schoren in?
    Laatst gewijzigd door The Boktor; 18-06-19 om 12:50.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Forum Rechten