Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 75

Onderwerp: Afdak

Laatst gewijzigd door rudy; 27-08-19 om 10:21. Reden: iets vergeten

Kijk eens, als je nu meteen aangegeven had dat het om houten shingles ging had dat al heel wat nutteloze tekst gescheeld.

Houten shingles krijgen geen randafwerking, daar zijn de windveren alleen al voldoende. Er staan op het Youtube plenty voorbeelden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Kijk eens, als je nu meteen aangegeven had dat het om houten shingles ging had dat al heel wat nutteloze tekst gescheeld.

Houten shingles krijgen geen randafwerking, daar zijn de windveren alleen al voldoende. Er staan op het Youtube plenty voorbeelden.
    Sorry,maar ik dacht als je de prijs ziet dat het wel duidelijk zou zijn!
    Nu heb ik al een paar prijzen binnen van shingles maar ik ben verschrokken van de prijs!
    45 à 80€ per m2 !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudy Bekijk Berichten
    Sorry,maar ik dacht als je de prijs ziet dat het wel duidelijk zou zijn!
    Nu heb ik al een paar prijzen binnen van shingles maar ik ben verschrokken van de prijs!
    45 à 80€ per m2 !
    36174783-A097-44D6-8381-DF04BD3BD97A.jpg

Eerste hit met Google, zou toch wel goedkoper moeten kunnen deze zijn nog geen 24 euro per gelegde m2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcelG Bekijk Berichten
    36174783-A097-44D6-8381-DF04BD3BD97A.jpg

Eerste hit met Google, zou toch wel goedkoper moeten kunnen deze zijn nog geen 24 euro per gelegde m2
    Hallo Marcel,klopt heb ik ook aangeschreven prijs 54,95/2,33m2 maar er komt nog een leveringsprijs bij van 109€ en dan kom je uit op 46,97/m2
    Ik heb er gevonden op net geen 10km van mij vandaan vr 50€/m2(dadelijk leverbaar).
    Bedank vr het meedenken!!!
    Gr,
    Rudy

Nog een vraagjem de hoeveel cm moeten de panlatten liggen 15cm of 12,5cm ?

Daklengte minus de nokbreedte delen door 15 = x aantal rijen.
    Aantal rijen afronden naar boven geeft Y, dezelfde daklengte delen door Y geeft de laltafstand.

Voorbeeld, daklengte is 2000mm, nokdekking is 100mm, zichtbare daklengte is 1900mm.

1900mm : 150mm = 12,67 aantal rijen. Afronden naar boven = 13 rijen

1900mm : 13 = latafstand 146mm.

Even uitleggen op de grond met een paar exemplaren om te zien of deze latafstand een dubbele dekking geeft bij de gebruikte shingles.
    Is dit niet het geval? dan het aantal rijen vergroten = de latafstand verkleint.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Daklengte minus de nokbreedte delen door 15 = x aantal rijen.
    Aantal rijen afronden naar boven geeft Y, dezelfde daklengte delen door Y geeft de laltafstand.

Voorbeeld, daklengte is 2000mm, nokdekking is 100mm, zichtbare daklengte is 1900mm.

1900mm : 150mm = 12,67 aantal rijen. Afronden naar boven = 13 rijen

1900mm : 13 = latafstand 146mm.

Even uitleggen op de grond met een paar exemplaren om te zien of deze latafstand een dubbele dekking geeft bij de gebruikte shingles.
    Is dit niet het geval? dan het aantal rijen vergroten = de latafstand verkleint.
    Ok André,nogmaals bedankt voor de informatie !!!!!

Gaat een leuk schuilkeldertje worden met palen 2m de grond in. Ik kan me niet voorstellen waar get voor nodig zou zijn. Of hebben jullie veengrond? (zoals bv in gouda etc. Daar wil het nl nog wel zakken)

Forum Rechten