Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Forstnerboor

Talking Forstnerboor

Hallo!

Ik ben momenteel opzoek naar basisset Forstnerboor;
    Hebben jullie tips of links naar degelijke spul?

Ik ben helaas een leek in houtbewerking; maar wat doet een mens dan een huisje kopen om te ontspannen...

Gebruik in google als zoekterm forstnerboor site:woodworking.nl
    Daarmee tover je al heel wat items met informatie op deze site op het scherm.
    Famag is goed en kostbaar. Zelf ben ik tevreden met die van Heller. Ondermeer te koop bij toolstation. Ook niet goedkoop, maar met setjes van 7 stuks voor twee tientjes heb ik slechte ervaringen.

Koop gelijke een goede set bijv. de COLT MAXICUT ROTASTOP. Je hebt dan een van de beste boren ter wereld. Kwaliteit heeft z'n prijs.
    Zie o.a.: https://www.capellemanmachines.be/Co...stnerboren.htm
    Ik heb ze al jaren en ze werken perfect en naar alle tevredenheid.

Als je een leek bent, leg dan vooral ook even uit waar je ze voor wil gebruiken, want Famag en Colt zijn mooi, maar tegen 40 euro per boor zijn er misschien goedkopere alternatieven als je alleen een gat in een vogelhuisje uit steigerhout wil maken, om maar eens wat te noemen.

Zoals J v Veldhuizen reeds melde > hier hebben ze de Fostner boren. Ik heb zelf de 40mm gekocht en op youtube kun je vinden hoe je ze simpel met een vijl weer scherp kunt slijpen https://www.silverlinetools-shop.nl/...forstnerboren/ ze hebben alleen nog van 10 tot 35 mm. de 40 en 50mm zijn reeds uitverkocht.

Forum Rechten