Houten vlonder

Luuk1234

Actieve deelnemer
3 mei 2017
54
0
Amersfoort
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een houten vlonder te gaan maken die voor een deel overhelt over het water. Het idee is om het grootste gedeelte 1,5 meter over te laten hevelen. Het deel op het land is dan 1,2 meter.

Is dit mogelijk of is dat verschil te groot?
Ik ben van plan om een aantal palen in de grond in beton te storten als fundering. Fundering zal denk ik worden gemaakt van 70x70 palen.

Groeten,
Luukimage1.jpeg.jpg
 
Laatst bewerkt:

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Als je de balk, waar je de planken op vastzet ongeveer 20cm naar binnen laat vallen, pak je daar al een stuk mee, Belangrijker zijn deze vragen, welke grond zit er onder waar de rest van de vlonder komt? En kun je niet een paal in het water slaan?

Ik heb zo'n 26 jaren geleden een soortgelijk vlonder gebouwd en daar palen van iets meer dan een meter de grond in geslagen en daar alles aan vast gemaakt, regels van 15x6 en daar de planken overheen. Geen beton bij de palen gebruikt.
Alles eromheen zakte wel wat in, maar de vlonder bleef gewoon staan zonder te verzakken. Ik woon daar al een tijdje niet meer maar volgens mij staat de vlonder nog steeds.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.