Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 28
    In mijn geval was zo'n pan veel te klein en dat zal vaak zo zijn!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rtm7qw3y Bekijk Berichten
    In mijn geval was zo'n pan veel te klein en dat zal vaak zo zijn!
    daar maak ik me niet heel snel zorgen om, de meeste zaken die ik maak zijn kleinigheden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Probeer bij de kringloop een hogedrukpan te kopen. Pas deze aan.
    Succes
    Ik heb er eentje staan, alleen: hoeveel druk kan zo'n ding veilig aan? 4 bar in een snelkookpan lijkt me best risicovol... Volgens wat ik online vind, gaan ze in normaal gebruik tot zo'n 15 psi, wat slechts 1.03 bar is...

Massis ik denk dat het online niet goed is weergegeven. 1.03 bar is gewone luchtdruk bij een hogedruk gebied. Ik denk dat het moet zijn 1 bar luchtdruk plus de door jou gegeven waarde. Bij heel veel zaken word de gewone luchtdruk buiten beschouwing gelaten.
    Bovendien hebben die pannen een beveiliging.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Massis ik denk dat het online niet goed is weergegeven. 1.03 bar is gewone luchtdruk bij een hogedruk gebied. Ik denk dat het moet zijn 1 bar luchtdruk plus de door jou gegeven waarde. Bij heel veel zaken word de gewone luchtdruk buiten beschouwing gelaten.
    Bovendien hebben die pannen een beveiliging.

Uiteraard, het gaat over 1.03 bar BOVENOP de standaard atmosfeer, dus in praktijk 2.03 bar. Net zoals mijn manometer van de compressor standaard 0bar aangeeft, maar er gewoon luchtdruk in heerst.

Maar dan nog, ff 4 bar pompen in een snelkookpan lijkt me een goede kandidaat voor de darwin awards...
    Laatst gewijzigd door massis; 13-06-19 om 15:45.

Drukvat van een verfspuitinstallatie. Kleinste is iets van 8 liter. Werkdruk 6 bar. Kan een binnenemmer in zodat de binnenkant schoon blijft. Kan je ook gebruiken om eerst te vacumeren en daarna op druk te zetten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Drukvat van een verfspuitinstallatie. Kleinste is iets van 8 liter. Werkdruk 6 bar. Kan een binnenemmer in zodat de binnenkant schoon blijft. Kan je ook gebruiken om eerst te vacumeren en daarna op druk te zetten.
    Die gebruiken ze in de VS heel vaak, maar heb je al eens gekeken wat die dingen kosten hier? De goedkoopste die ik kan vinden zijn €180+, de meesten €400+...

als jij weet waar je ze goedkoper kan vinden hou ik me aanbevolen....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massis Bekijk Berichten
    als jij weet waar je ze goedkoper kan vinden hou ik me aanbevolen....
    +1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaagfabriek Bekijk Berichten
    dat is een vacuumset, ik zoek een druktank.

Vacuum ontgassen van hars doe je VOOR het gieten, om zoveel mogelijk bellen eruit te krijgen. Of bij het stabiliseren van hout om zoveel mogelijk lucht uit het hout te krijgen (en dus zoveel mogelijk hars erin).

Onder druk brengen doe je nà het gieten (dus in de mal) om overgebleven belletjes microscopisch klein samen te drukken zodat je een zo helder mogelijk gietresultaat krijgt.

Mooie ringen!

En mocht je een (betaalbare) drukketel vinden dan hoor ik het graag want die staat ook nog op mijn verlang lijstje (ik heb nu een dennenappel in de epoxy staan uitharden en die zal ook wel wat belletjes hebben)
    Een snelkookpan heb ik ook al aan gedacht maar de druk is inderdaad erg laag, zou waarschijnlijk wel moeten kunnen maar voelt voor mij niet goed
    en die verf spuit ketels zijn in de US volgens mij wat gangbaarder dan hier
    Je leert van de dingen die je doet,
    Je kunt alleen spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan.

Forum Rechten