Welke "witte" houtlijm gebruiken jullie?

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Het hangt er maar helemaal vanaf wat je lijmt hoe je met lijmresten omgaat.
als het plan is om het verder dekkend af te werken is afvegen met een vochtige doek snel en effectief.

als het transparante afwerking wordt proberen pressies genoeg te gebruiken en niet afvegen

een verbinding waar iets lijm uitkomt bij het klemmen is sterker maar dat is niet altijd belangrijk
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
dag seb
voor het lijmen van een eiken trap heb ik 2 jaar geleden titebond III (groene bus) gebruikt
de treden van 30 cm breed heb ik uit stroken van 10 cm gemaakt om het kromtrekken te vermijden
de verbinding heb ik met visgraatprofiel gemaakt
gelijmd, geperst & nadien op dikte geschaafd
je kan na 2 jaar de naden enkel vinden door te kijken waar de tekening verandert (= waar de stroken tegen mekaar komen)
er is dus geen lijmstrook te zien, dus ook geen sprake van verkleuring ervan
hoe jij je tablet gelijmd hebt (koud ?) weet ik niet
de titebond III kleurt in ieder geval donkerbruin, dus niet wit of doorschijnend


Die heb ik gelijmd met behulp van domino’s. Probleem met het verlijmen met een verlijmfrees -vind ik- is dat het zichtbaar is op de kopse kanten. Met een trap met trapbomen heb je daar natuurlijk geen last van...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.