Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 42
    Even geheel of topic. Maar noord Amerika is 2,5x zo groot als Europa qua opp. 25 MKm2 - 10 MKm2
    Inwoners echter. Europa heeft er 728miljoen en noord-Amerika 470miljoen. Dus ja, wat bepaald verder de markt? De aanwezigheid van Amerikaanse YouTube kanalen? Meer bewerkers ?

De VS is gewoon echt één markt, Europa nog lang niet......
    Voor fabrikanten is de markt in de VS (en dingen als de taal) toch wel een heel groot voordeel.

En daar profiteert Titebond/Franklin van.
    Laatst gewijzigd door GH1; 27-05-19 om 20:03.

Pattex uit de bouwmarkt, maar ik heb ook wel eens Titebond gehad, en die flesjes zijn wel heel handig. Eigenlijk is dat van meer belang dan de houtlijm zelf, beetje handige fles is fijn, of gebruikt hier iedereen van die glu-bot flessen?

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar Bekijk Berichten
    Titebond heeft dat voor een aantal lijmen wel gedaan - althans in de VS, volgens de daar geldende normen (met zo'n grote thuismarkt is dat ook veel eenvoudiger op te hoesten) - ik denk dat ze het officieel in de EU niet mogen claimen (maar dat kan ik mis hebben, ik heb t niet gechecked). Maar ja, je gaat voor een dergelijke kleine markt natuurlijk niet je etiketten aanpassen ;-)
    Als je in een EU-land je product hebt laten testen door een erkend instituut geldt de goedkeuring voor alle EU-landen (plus nog een paar geassocieerde landen).
    Dat gezegd hebbende, is de EU niet zo’n interessant afzetgebied voor Amerikaanse bedrijven als Titebond. Dertig taalgebieden… in Noord-amerika kunnen ze met drie uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Om te weten te komen of je een goede witte houtlijm gebruikt moet je eens aandachtig naar een uitgeharde druppel pvac lijm kijken.
    Hoe witter de uitgeharde lijm hoe meer vulstof er in zit. De betere pvac lijmen harden quasi transparant uit en geven daardoor een sterkere lijmnaad.
    Ik heb voor mijn segmentwerk voor het eerst Titebond gebruikt, maar ga weer terug naar Bison. Titebond droogt crèmekleurig op.
    Bison droogt transparant op

Rectavit. Ik ga ervan uit dat de meeste kwalitatief gelijkwaardig zijn, de meerwaarde zit voor mij in de gemakkelijk hanteerbare fles en de heldere, gemakkelijk te vinden instructies.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clements Bekijk Berichten
    Even geheel of topic. Maar noord Amerika is 2,5x zo groot als Europa qua opp. 25 MKm2 - 10 MKm2
    Inwoners echter. Europa heeft er 728miljoen en noord-Amerika 470miljoen. Dus ja, wat bepaald verder de markt? De aanwezigheid van Amerikaanse YouTube kanalen? Meer bewerkers ?
    VS is 1 markt. EU alleen al 28 verschillende. (en nee, daar doet de EU niks aan - je hebt in Europa bijvoorbeeld ook geen Woodcraft in alle landen, waar je dat wel in de VS in alle staten hebt - je mag hier al blij zijn met 1 baptist in heel Nederland).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Als je in een EU-land je product hebt laten testen door een erkend instituut geldt de goedkeuring voor alle EU-landen (plus nog een paar geassocieerde landen).
    Dat gezegd hebbende, is de EU niet zo’n interessant afzetgebied voor Amerikaanse bedrijven als Titebond. Dertig taalgebieden… in Noord-amerika kunnen ze met drie uit.
    Dat klopt natuurlijk. Maar in de VS heb je maar 1 product dat je moet testen (in dit geval titebond). In elk EU land heb je een apart product (lokale naam, lokale producent/verdeler, vaak ook lokale samenstelling). Dan moet je toch 28 keer testen. Er is geen Bison D3 in alle 28 EU lidstaten. (even gechargeerd - er zijn natuurlijk wel producenten/producten die EU breed gedragen worden, maar niet in een nichemarkt als houtlijm...)

mijn ervaring

Titebond 1 en 2 droogt transparant
    Titebond 3 droogt lichtbruin

wat ik wel een voordeel vind aan Titebond is dat het zo lopend is. Vroeger ook Patex nog gebruikt maar vind die veel dikker en moeilijker uit te smeren. Dacht dat Rectavit ook een hogere viscositeit heeft

Dat lopend vind ik juist een nadeel. Vooral als ik iets verticaal wil insmeren, loopt het er snel af en begint het te druppen. Ik heb liever een iets dikkere lijm.

Forum Rechten