Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

17-de eeuwse schilderijlijst

Wie o wie kan me helpen.
    Ik volg een opleiding fotografie en in het derde jaar moeten we een schilderij na maken. Ik heb gekozen voor een Vermeer, tenminste, vroeger dacht men dat het een Vermeer was. Ik ben bijna klaar met de foto, maar de lijst is een belangrijk onderdeel van het geheel, en ik zou graag een vergelijkbare lijst als het origineel erbij willen. Wie is er zo handig dat hij/zij een dergelijk profiel zou kunnen maken. De breedte is ongeveer 10 cm. Uiteraard vergoed ik alle gemaakt onkosten.

Attached files

Re: 17-de eeuwse schilderijlijst

hey hallo
    ik denk dat ik dat wel kan moet het nog een speciale hout soort zijn en heb je ook nog foto's van dichtbij van de lijst en kom je van ver ik kom uir s-gravenzande gr

Een schilderijlijst kan altijd nog verzonden worden. Volgens mij zijn de kosten van het verzenden niet zo veel.

Groeten Rudolf.

Een cursus Nederlandse taal moeten we ook maar eens geven,
    Leroy, het zou handig zijn als je punten en komma's gebruikt in je tekst
    @Rudolf, wie kaatst kan de bal verwachten, moeten we er dan ook maar een cursus fatsoen bijdoen?.

Als deelnemers geven we dan op voor mensen die personen die op een forum andere mensen willen helpen als dank op hun wellicht niet perfecte taalgebruik wijzen. Er staat wel een smilie achter je reactie maar het is niet zo dat je dan onder het mom van grappig alles maar kunt roepen, kan wel natuurlijk maar is niet aardig en de bedoeling hier is dat we elkaar in elkaars waarde laten en met elkaar discussiëren over onze hobby: houtbewerking.

Als iemand nou een topic post waar geen touw aan vast te knopen is dan kun je best een iets roepen maar ik zie de toegevoegde waarde van jouw opmerking niet in deze post.
    Ik als buitenstaander begrijp van Leroy:
    1) dat hij wil helpen
    2) dat hij uitleg vraagt over de aard van het werk
    3) dat hij wil weten of het een speciale houtsoort moet zijn en
    4) waar de topic starter vandaan komt.

Punten en komma's mogen tekstueel juister zijn wellicht maar zouden aan Leroy zijn bereidwilligheid en duidelijkheid niets vergroten.

@Leroy, top dat je iemand wilt helpen. Ik begrijp je helemaal en zonder problemen!

@leroy:
    dank voor je reactie. Het zou fijn zijn als je me kan helpen.
    Een speciale houtsoort, daar weet jij waarschijnlijk meer van als ik. Ik denk hout met een fijne nerf, dus dat zal wel hardhout worden. ik zal een schets maken van hoe ik denk dat het profiel er uit zou moet zien van opzij...maar misschien heb jij daar een beter oog voor.
    Ik woon in de buurt van Arnhem, dus niet echt dichtbij, maar gelukkig is er TNT, of ik ga een dagje naar het strand.
    Een foto van dichterbij heb ik niet, ik heb deze afbeelding van internet, het echte schilderij hangt in Washington, ook niet echt in de buurt.

nogmaals @leroy,

ik voeg hierbij een schets toe van het profiel zoals ik denk dat het er ongeveer uitziet. En nog een foto van het schilderij als een iets groter bestand.

Attached files

Is er geen lijstenmakerij in Arnhem of daar in de buurt?
    Vaak hebben ze daar kant en klare lijsten en kunnen ze netjes op maak maken.
    Een googlen en ik vind: Lex en Peter van Ginkel.

Kor

Mijn idee idd zo'n lijstenmakerij heeft van alles per strekkende meter liggen en hij kan het ook nog op maat maken...

Wat anders altijd nog een optie is: het museum mailen met de vraag of er een beschrijving van het profiel van de lijst beschikbaar is. Zou me niks verbazen als ze dat tijdens een restauratie hebben opgetekend. En anders, volgens de pagina van het museum is het schilderij op dit moment in restauratie en heb je een goeie kans dat ze nu makkelijk het profiel op kunnen nemen.

Nee heb je, ja kun je krijgen, en als je uitlegt waar het voor is vinden ze het misschien nog leuk om te helpen ook.

Arthur

De lijst is meestal van een zachte houtsoort en niet van hardhout.

Rick

Forum Rechten