Simpele vierkante hardhouten waxinelicht houder voor dochterlief

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Omdat dochterlief toch met regelmaat een waxinelichtje bij de foto van oma wil laten branden en ik mijn 'nieuwe' inca lintzaag wilde testen met nieuw lint van tuffsaws ben ik eens aan het zagen gegaan met een oud blok hardhout wat ik van buren had gekregen (was anders de bak in gegaan).

Het blok 10x10 erg grof
IMG-20190522-WA0017.jpg

Stuk afgezaagd en her en redelijk...(not) vierkant gezaagd
IMG-20190522-WA0019.jpg

Nu maar eens de afstand naar de lengte aanslag uitgemeten op 80mm
20190524_170836.jpg

De aanbieding om silverline tools te kopen de Frostner boor 40mm gekocht voor helft van geld. Ding jankt ding snijd en er komt rook af als je het in hardhout gebruikt hehe.
20190524_170850.jpg

Dochterlief is er blij mee dus ik ook. Lintzaag werkt weer als een zonnetje (dank Rizz en Trilliwilli voor de adviezen)
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Hoi Jurriaan,

Dit gaat prima hoor. Er gaan uitsluitend waxinelichtjes in aluminium verpakking in. Als ik er een glas in moet plaatsen moet ik een grotere frostner boor aanschaffen (bied wel weer opties natuurlijk :) )
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Weer een leuke en simpele waxinelichthouder die je hebt gemaakt. Spreekt toch altijd veel meer als een prul van de Action.

Ook leuk om te lezen dat de zaag het nu goed doet. Daar ga je veel plezier aan beleven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.