Belachelijk dure (nutteloze) tools

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Geïnspireerd door forumlid Dehoutdraaierij die een belachelijk duur hulpmiddel tegenkwam om bij het hout draaien tege ruiken, ben ik benieuwd wat jullie zoal zijn tegen gekomen als belachelijk duur en bij voorkeur nutteloos hulpmiddel of stuk gereedschap.
Ik zal een aan zetje geven met de idioot dure syslight duo plus
Led lamp van Festtool van ong. 350 Euro die ik onlangs tegen kwam. Goed gereedschap is duur maar dit... Ieder z'n ding natuurlijk maar goed.

Wat ben jij zoal tegen gekomen of heb je gekocht met enige spijt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Die lamp kost inderdaad wat
maar hij geeft ook uniek goed licht ten opzichten van een gewone bouwlamp
ik heb er een keer mee mogen werken en denk dat voor schilders een dergelijke lamp zijn geld wel waard is.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Ik zal een aan zetje geven met de idioot dure syslight duo plus
Led lamp van Festtool van ong. 350 Euro die ik onlangs tegen kwam. Goed gereedschap is duur maar dit... Ieder z'n ding natuurlijk maar goed.

Laat ik die SYS DUO nou vlak na de lancering gekocht hebben. Waanzinnig gaaf ding als je op locatie aan de slag moet. Maar... ik werk enkel in mijn wp en niet op locatie. Ja, een keertje bij klussen in de douche thuis.
Heb hem inmiddels geruild met een bevriende meubelmaker, die wel veel op locatie werkt & hij is er erg blij mee. En ik ook met het materiaal dat ik in ruil heb gekregen.

Waar ik wel spijt van heb gehad? Dat ik een losse frees van dezelfde firma kocht als occasion & achteraf bleek dat je beter een hele complete set kunt kopen dan de accessoires los. Waardoor ik nu twee van die dingen heb. Wat overigens ooit heel goed van pas gaat komen (vertel ik mezelf dan dus maar).
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
O, nu het toch over licht gaat — er is wel een aanschaf die ik een tikje betreur. Mijn wp is mijn voormalige studio/kantoor en daar had ik geen 'all over' verlichting. Als je voor een beeldscherm je werk doet heb je enkel een bureaulamp nodig. Een wp? Beter wel overal licht.
Dus een heuse lichtdesigner ingeschakeld die een maatoplossing bedacht; zo minimalistisch mogelijk (want dat wil ik dan), maar toch prachtig uitgevoerd (want dat wil ik dan ook). Het werden twee speciale lange, samengestelde alu-profielen uit Zwitserland, opgehangen aan nagenoeg onzichtbare staaldraden, met fantastisch strak led-licht. Met een bijbehorende prijskaartje natuurlijk… Voor dat geld had ik 25 standaard led-bakken kunnen kopen… Maar dan was het natuurlijk niet zo gaaf geworden.
Klein beetje spijt dus.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.