Dewalt tacker defect?

Sander120694

Nieuw lid
20 mei 2019
3
0
Ik heb een dewalt tacker via marktplaats gekocht en deze op laten sturen.
Nu wil ik hem proberen maar hij lijkt het maar half te doen?
Hij maakt wel het geluid dat die doet wat die moet doen (na mijn mening) alleen er komt niets in het hout terecht?

https://youtu.be/HZzQpZ2vs68
 
Laatst bewerkt:

Sander120694

Nieuw lid
20 mei 2019
3
0
Meer dan waarschijnlijk zit er een brad "verfrommeld" tussen slagpen en magazijn.
Bij de meeste pistolen is om die reden de neus aan de voorzijde voorzien van een snel wegneembaar dekschild.

Helaas was dit niet het geval.
Had hem al los gehaald en daarop gecheckt.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Gaat de slagpen op en neer? Als er wel een slagpen aanwezig is, kan je proberen wat lichte olie of eventueel wd 40 in de slangaansluiting te gooien. Daarna tacken en kijken of de slagpen heen en weer gaat.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
En als door net te weinig luchtdruk igv luchttacker de slagpen niet ver genoeg teruggaat komt de volgende brad niet op de plaats waar die weggeslagen moet worden.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Als het precies de machine is uit het filmpje van de eerste post, dan kan ik niets vergelijken met mijn accutanker want die maakt geen draaiende motor-geluiden zoals in het filmpje. Geen idee hoe de overbrenging werkt, misschien stukje bij beetje loshalen en beducht zijn op wegspringende veren. Ik zou eerst met typenummer op internet gaan zoeken naar onderdelentekeningen om inzicht te krijgen.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Heb je de veer wel teruggehaald met het laden van de spijkers? Dus spijkers erin, en pal terugtrekken tot achter de spijkers. Anders gaan de spijkers niet verder de machine in.
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Is die Dewalt een aanrader of zouden jullie eerder voor Hitachi/Hikoki kiezen? Wel duur zo een nagelpistool op batterijen...minimum 500 €
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Net een Hitachi NT1865DBSL gekocht voor €429 incl. BTW met 2 accu's 3,0 Ah, lader en systainer.
Is een machine met 16G rechte brads en werkt erg fijn, maar wel wat zwaarder dan accu/gas- of luchtmachines.
Handig als je al machines met accu's van hetzelfde merk hebt, dan koop je alleen de body voor ±€150 minder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.