Wat is een goede methode om je gelaatscherm schoon te houden?

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik heb een gewoon gelaatscherm dat ik gebruik tijdens het draaien. Hij is nog niet zo oud, nieuw gekocht.
ondanks dat ik op dit moment veel met groen hout draai (om het gevoel bij de diverse gereedschappen en technieken te krijgen - ben immers net begonnen) slaat het scherm redelijk vlot aan met fijn stof, wat mijn zicht op het werk er niet beter op maakt.
ik doe nu voordat ik begin te draaien met een stoflap het scherm eerst schoonmaken, dus droog. Ik heb het idee als ik hem nat schoonmaak hij sneller aanslaat.

Is er een foefje of methode of wat dan ook die effectiever is? Of is de methode die ik nu volg gewoon goed?
Ik ben ondertussen begonnen met het op orde brengen van de afzuiging aan de machines en ja, ook de filterkast 1.0 staat ergens in de planning. Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik gebruik een spuitbujsje brillenreiniger.
neem aan dat ook beeldschermreiniger goed werkt.
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Hallo,

Ik heb de duurdere uitvoering van een gelaatsmasker met luchtfilter en daar plak ik met schilderstape van dat dikkere plastic op dat je bijvoorbeeld vind op verpakkingsmateriaal het zogenaamde venster, en als het al te vies word pak ik een nieuwe.

gr Leendert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.