Iemand een idee (bankjes)

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo, iemand een idee hoe deze bankjes zouden bevestigd zijn(onderkant), ziet er mij niet al te stevig uit(wiebelen)
Schermafbeelding 2019-05-19 om 07.31.01.jpg

Gr,
Rudy
 
Laatst bewerkt:

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Ik zou gaan voor de oplossing van JPAJS. Daarbij heb je namelijk meteen de doorbuiging van het zitvlak opgelost.

gezien het zitvlak niet heel erg breed is lijkt mij de doorbuiging daarvan niet heel relavant. (dat ligt natuurlijk aan de houtsoort en de dikte van de plank.
Qua esthetica zou ik zelf gaan voor de kruispoten, dat lijkt mij wat mooier!
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Als de zithoogte ongeveer gelijk aan (of iets hoger dan) de kniehoogte is, wordt het heel moeilijk om de bank om te wiebelen (vermits de poten minstens de diepte van de bank hebben).
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
gezien het zitvlak niet heel erg breed is lijkt mij de doorbuiging daarvan niet heel relavant. (dat ligt natuurlijk aan de houtsoort en de dikte van de plank.
Qua esthetica zou ik zelf gaan voor de kruispoten, dat lijkt mij wat mooier!

Qua uitzicht ben ik ook meer te vinden vr die kruispoten, maar hoe maak je die pen en gat verbinding?
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Ik zou hem als de onderstaande afbeelding maken. Dat je zegmaar de overlappende delen voor de helft van de dikte van de balk weghaalt. Dan vallen ze precies in elkaar. De verlijming is ook nog eens deels langshout op langshout dus volgens mij prima stevig genoeg.
55.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.