restauratie Boesch 560

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Verschrikkelijk mooi resultaat, heb het hele verhaal nog eens bekeken mag je erg trots op zijn
 

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
dankjewel voor alle leuke berichten!

Mocht iemand de boot in levende lijve willen zien, stuur een pb en je kan langskomen.
 
Laatst bewerkt:

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Waarom neem je hem in september niet mee naar Zutpen? Via de Vecht en de randmeren naar Kampen en daar de IJssel op. Voor de laatste paar meter over land regelen we wel een paar mannetjes om te helpen slepen. :)
 
A

Athanor

Guest
Mijn idee! We hebben een grote stand gepland voor de forumleden om hun bijzondere werken te laten zien en daar met de bezoekers over van gedachten te wisselen! Als je een trailer hebt is het een goede mogelijheid om de boot op de Open Dag Hout te presenteren. Zie ook op de site voor de mogelijkheden of neem contact met de organisatie op!


Fons
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.911
2.534
Ik zat je posting even helemaal door te kijken en het viel me bij het filmpje van de motor op, dat de motor verkeerd om wordt gebruikt. Ik was benieuwd of je weet waarom voor deze constuctie is gekozen. Bij eigenlijk alle Chevy motoren in boten die ik ken, wordt het vermogen aan de vliegwielkant afgenomen.
 

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
weet het niet zeker, maar volgens mij omdat de hoogte van het vliegwiel in combinatie met het schuin staan van de motor niet past. deze zou dan de bodem raken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.911
2.534
Zit je met deze constructie vast aan een Chevy 283 ? De grotere motoren hebben een trillingsdemper op de krukas, die volgens mij niet in de bij jouw boot gebruikte adaptor naar de versnellingsbak past. Volgens mij hadden de 283 's met een stalen krukas alleen een flens op de krukas, waarop de V-riem poelies gemonteerd zaten. Het is wel mooi dat je alle originele aanbouwdelen nog bij je boot hebt. Dat maakt het plaatje echt af.
 

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
De grotere staan inderdaad andersom. dit type is alleen met een 283 of zes in lijn geleverd. Er zit wel een soort demperplaat tussen de motor en de bak.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7195.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.911
2.534
Bedankt voor je toelichting en de foto. Je komt dit niet vaak tegen, dus voor mij zeer leerzaam. Het getoonde deel, is dit droog? Ik bedoel daarmee, is er eerst een deksel over de nokkenas aandrijving, waar de aandrijving voor het kunststof tandwiel doorheen steekt, of draait alles wat op je foto te zien is in een oliebad?
 

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
draait in een oliebad. dat zie je op onderstaande foto beter. tevens een foto van het blok in originele staat. Ik heb het onderblok laten reviseren. nieuwe klepzittingen, zuigers, distributieketting etc.
Verder een hele vracht edelbrock onderdelen er op n.l. nokkenas, intake manifold, carburateur, benzinepomp en een Mallory e-spark elektronische ontsteking in de originele behuizing.
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_734.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7819.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.