Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 12 van de 12 EersteEerste ... 2101112
Resultaten 111 tot 115 van de 115
    Zit je met deze constructie vast aan een Chevy 283 ? De grotere motoren hebben een trillingsdemper op de krukas, die volgens mij niet in de bij jouw boot gebruikte adaptor naar de versnellingsbak past. Volgens mij hadden de 283 's met een stalen krukas alleen een flens op de krukas, waarop de V-riem poelies gemonteerd zaten. Het is wel mooi dat je alle originele aanbouwdelen nog bij je boot hebt. Dat maakt het plaatje echt af.

De grotere staan inderdaad andersom. dit type is alleen met een 283 of zes in lijn geleverd. Er zit wel een soort demperplaat tussen de motor en de bak.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7195.jpg

Bedankt voor je toelichting en de foto. Je komt dit niet vaak tegen, dus voor mij zeer leerzaam. Het getoonde deel, is dit droog? Ik bedoel daarmee, is er eerst een deksel over de nokkenas aandrijving, waar de aandrijving voor het kunststof tandwiel doorheen steekt, of draait alles wat op je foto te zien is in een oliebad?

draait in een oliebad. dat zie je op onderstaande foto beter. tevens een foto van het blok in originele staat. Ik heb het onderblok laten reviseren. nieuwe klepzittingen, zuigers, distributieketting etc.
    Verder een hele vracht edelbrock onderdelen er op n.l. nokkenas, intake manifold, carburateur, benzinepomp en een Mallory e-spark elektronische ontsteking in de originele behuizing.
    UNADJUSTEDNONRAW_thumb_734.jpg
    UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7819.jpg

Bedankt voor je toelichting en foto's

Forum Rechten