Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Ecotools schuurnet

Ecotools schuurnet

Ik zag dat ecotools tegenwoordig ook schuurnet in het assortiment heeft aast het gewone schuurpapier.
    Heeft iemand hiermee al ervaring en hoe verhoudt het zich tegenover abranet (ace)

Het is niet de bedoeling dat ik je topic kaap maar .....

Ik zie een nieuwe grote schuurpapiertest. Mirka abrabnet, Festool schuurgaas en het schuurgaas van ecotools. De vorige test heb ik gedaan maar het hout wat ik daarvoor gebruikt heb is net voordat ik dit jaar verhuisd ben weggegooit. Ik moet nog wel 13 traptreden schuren. Deze zijn gelakt en moeten kaal eraf en antislipstrip erin gefreesd worden. Mirka abranet heb ik in p80 dia 150 mm festool heb ik alleen voor mijn rotex 90. Dat is geen vergelijk de machines moeten gelijk zijn. De vorige keer heb ik ook van forum leden enkele velletjes gehad. Dat zal nu voor de test ook wel lukken. Dan nog de keuze voor de machines. Festool RS 400, Mirka dia 150 5mm uitslag, Festo et2e (dat is de oude versie van de ets150 3mm)
    Of de festool rotex 90. Als er animo voor is wil ik de test met een paar weken wel uitvoeren. Ik zie jullie reacties wel.

Doen!
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

zeker doen,
    ben erg benieuwd..

Doen, ondersteuning nodig? Laat maar weten!

Dat zou een mooi plan zijn inderdaad. Ik moet even kijken of ik binnenkort nog wat schuurgaas ga kopen maar als dat zo is zal ik een paar velletjes naar je toe sturen. Als andere mensen dat ook zouden kunnen doen dan hebben we aardig wat vergelijkingsmateriaal. Het beste is natuurlijk allemaal dezelfde korrel. Dus dat wordt waarschijnlijk korrel 80 of anders iets van 120.

Ik heb wel festool en nog wat wurth schuurpapier beschikbaar. En ook nog wel wat mirka. Daarnaast nog een derde partij waar ik de naam niet meer van weet.

Daarnaast kan ik informeren of ik een lokaal beschikbaar kan stellen voor een test. Met 2 types machines.

Schuren jullie hout met schuurgaas? Ik dacht dat dat alleen voor stucwerk was.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tinco Bekijk Berichten
    Schuren jullie hout met schuurgaas? Ik dacht dat dat alleen voor stucwerk was.
    schuurgaas zoals abranet is vooral voor hout bedoeld en werkt daarop fantastisch. Het loopt bijna niet vol (je kan het makkelijk terug leeg blazen/kloppen) en blijft dus VEEL langer goed schuren dan normaal schuurpapier of linnen...
    Zeker het proberen waard dus!

Forum Rechten