Ecotools schuurnet

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Ik zag dat ecotools tegenwoordig ook schuurnet in het assortiment heeft aast het gewone schuurpapier.
Heeft iemand hiermee al ervaring en hoe verhoudt het zich tegenover abranet (ace)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.548
2.488
Gaanderen
Het is niet de bedoeling dat ik je topic kaap maar .....

Ik zie een nieuwe grote schuurpapiertest. Mirka abrabnet, Festool schuurgaas en het schuurgaas van ecotools. De vorige test heb ik gedaan maar het hout wat ik daarvoor gebruikt heb is net voordat ik dit jaar verhuisd ben weggegooit. Ik moet nog wel 13 traptreden schuren. Deze zijn gelakt en moeten kaal eraf en antislipstrip erin gefreesd worden. Mirka abranet heb ik in p80 dia 150 mm festool heb ik alleen voor mijn rotex 90. Dat is geen vergelijk de machines moeten gelijk zijn. De vorige keer heb ik ook van forum leden enkele velletjes gehad. Dat zal nu voor de test ook wel lukken. Dan nog de keuze voor de machines. Festool RS 400, Mirka dia 150 5mm uitslag, Festo et2e (dat is de oude versie van de ets150 3mm)
Of de festool rotex 90. Als er animo voor is wil ik de test met een paar weken wel uitvoeren. Ik zie jullie reacties wel.
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Dat zou een mooi plan zijn inderdaad. Ik moet even kijken of ik binnenkort nog wat schuurgaas ga kopen maar als dat zo is zal ik een paar velletjes naar je toe sturen. Als andere mensen dat ook zouden kunnen doen dan hebben we aardig wat vergelijkingsmateriaal. Het beste is natuurlijk allemaal dezelfde korrel. Dus dat wordt waarschijnlijk korrel 80 of anders iets van 120.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Ik heb wel festool en nog wat wurth schuurpapier beschikbaar. En ook nog wel wat mirka. Daarnaast nog een derde partij waar ik de naam niet meer van weet.

Daarnaast kan ik informeren of ik een lokaal beschikbaar kan stellen voor een test. Met 2 types machines.
 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Schuren jullie hout met schuurgaas? Ik dacht dat dat alleen voor stucwerk was.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Schuren jullie hout met schuurgaas? Ik dacht dat dat alleen voor stucwerk was.

schuurgaas zoals abranet is vooral voor hout bedoeld en werkt daarop fantastisch. Het loopt bijna niet vol (je kan het makkelijk terug leeg blazen/kloppen) en blijft dus VEEL langer goed schuren dan normaal schuurpapier of linnen...
Zeker het proberen waard dus!
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Ik heb inmiddels het schuurnet binnen en geprobeerd. Opmerkelijk: de prijs is nog eens gehalveerd nu! Maar nu de ervaring. Het schuurgaas werkt op zich prima en blijft redelijk scherp over de tijd. Niet zo lang als de abranet heb ik het vermoeden. Het grootste probleem bij dit gaas is dat de binding tussen de schuurkorrel en het gaas niet heel best is. Op sommige plekken laat de schuurkorrel los van het gaas. Op grote oppervlakten valt het wel mee maar bij snijkanten gaat het best hard. Bij abranet heb ik dit nog niet gehad. Maar goed alle waar naar zijn geld: het is ook vier keer zo goedkoop dus de prijs/prestatie zit wel goed (abranet gaat niet meer dan vier keer zo lang mee) De stofafzuiging is zoals te verwachten bij een open net uitstekend.

Mocht Wim nog geïnteresseerd zijn in wat schuurgaas van ecotools wil ik dat met plezier opsturen voor een schuurpapiertest ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.